» دسته‌بندی نشده » لحظه به لحظه با اوکراین؛امتناع امارات و عربستان از گفت‌وگو با بایدن درباره اوکراین

لحظه به لحظه با اوکراین؛امتناع امارات و عربستان از گفت‌وگو با بایدن درباره اوکراین

اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ 1۰


«بخش سی و هشتم گزارش لحظه به لحظه با تحولات اوکراین»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حالی وارد چهاردهمین روز خود شده است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به طور غیرمستقیم تا حدودی از مواضع خود در خصوص پیوستن به ناتو و به رسمیت شناختن کریمه و لوهانسک و دونتسک کوتاه آمد و گفت که مذاکره با مقام‌های روس همچنان ادامه دارد.

بخش سی‌ و نهم از گزارش لحظه به لحظه تحولات اوکراین را در زیر دنبال کنید:

۰۸:۱۴- کنترل نیروگاه هسته‌ای «زاپوروژیه» به دست روسیه افتاد

🔹گارد ملی روسیه اعلام کرده است که گارد ملی اوکراین که از نیروگاه هسته‌ای در «زاپوروژیه» نگهبانی می‌کردند، سلاح‌های خود را تسلیم کردند.

🔹گارد ملی روسیه همچنین اعلام کرد که پس از عقب‌نشینی گارد ملی اوکراین، کنترل کامل نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه را به دست گرفته است.

۰۷:۵۰- امتناع امارات و عربستان از گفت‌وگو با بایدن درباره اوکراین

🔹روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرده است که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان و «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی از گفت‌وگوی تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده که می‌خواست در مورد وضعیت اوکراین و احتمال افزایش تولید نفت برای کاهش قیمت جهانی هیدروکربن ها گفت‌وگو کند، خودداری کردند.

🔹روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی در ارتباط با طرح بایدن برای گفت‌وگو با «محمد بن سلمان آل سعود» ولیعهد عربستان گفت: «انتظاراتی درباره یک تماس تلفنی وجود داشت اما صورت نگرفت».

🔹این مقام آمریکایی گفته است که قرار بود در تماس تلفنی بایدن با محمد بن سلمان در خصوص افزایش تولیدات نفت به واسطه افزایش قیمت انرژی در پی تشدید تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت‌وگوهایی صورت گیرد.

🔹طبق این گزارش، تصمیم مشابهی از سوی «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی برای خودداری از گفت‌وگوی تلفنی با بایدن صورت گرفت.

🔹وال استریت ژورنال توضیح داد، محمد بن سلمان و محمد بن زاید پس از رد درخواست گفت‌وگوی تلفنی با بایدن، هر دو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در حال تکمیل…

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *