» دسته‌بندی نشده » نجیب میقاتی: لبنان با هرگونه تجاوز به حاکمیت کشورها مخالف است

نجیب میقاتی: لبنان با هرگونه تجاوز به حاکمیت کشورها مخالف است

اسفند ۱۷, ۱۴۰۰ 1۰


نخست وزیر لبنان تأکید کرد که این کشور هیچ گونه تجاوزی را علیه حاکمیت هیچ کشوری نمی‌پذیرد و مشکل روسیه و اوکراین با مذاکرات حل می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در دیدار با هیئتی از “حزب خلق اروپا” با ریاست فرانک پراست، نماینده فرانسه در شورای اروپا گفت: لبنان در طول تاریخ با جنگ‌هایی روبرو شده است و هیچ گونه تجاوزی علیه حاکمیت کشورها را نمی‌پذیرد و مشکل میان روسیه و اوکراین با مذاکرات حل می‌شود نه گزینه‌های نظامی.

نماینده فرانسه در شورای اروپا نیز گفت: سفر ما به لبنان درباره بررسی امکانات اروپا برای کمک به دوستانمان در لبنان در سایه چالش‌های ژئوپولتیک کنونی در اروپا به ویژه درخصوص جنگ اوکراین و پیامدهای آن بر اروپا است.

این نماینده گفت: ما برای سه محور و مسئله اساسی تلاش می‌کنیم که اولین آن دستورکارهای سیاسی در لبنان است. از جمله این دستورکارها انتخابات پارلمانی ۱۵ مه و وضعیت اقتصادی لبنان است.

وی تأکید کرد: مذاکرات کنونی میان لبنان و صندوق بین‌المللی پول دچار پیچیدگی‌هایی است و لبنان نمی‌تواند به وام‌های اضافی دست پیدا کند. این مسئله باعث سختی‌های بزرگی برای لبنان شده است. همچنین روابط لبنان و برخی کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) دچار مشکل شده است. ما آماده کمک به دوستان لبنانی خود هستیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×