» دسته‌بندی نشده » ابلاغ دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط ویژه اردوهای راهیان نور

ابلاغ دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط ویژه اردوهای راهیان نور

اسفند ۱۷, ۱۴۰۰ 1۰


معاون بهداشت وزارت بهداشت، “دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در اردوهای راهیان نور سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که با رویکرد کنترل و مدیریت بیماری کرونا و تاکید بر سوش اُمیکرون تدوین شده است را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، در این دستورالعمل با تاکید بر هماهنگی و جلب مشارکت بر تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی و انجام هماهنگی های درون بخشی و بین معاونت های بهداشت با معاونت غذا و دارو و ادارات نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو، مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی و روابط عمومی دانشگاه‌ها، تاکید شده است.

همچنین، انجام هماهنگی با سازمان‌های مربوطه به منظور کنترل و نظارت بیشتر محل‌های اسکان و مراکز طبخ غذای زائرین (دانشگاه‌های مقصد راهیان نور) و کنترل و نظارت بهداشتی مراکز و اماکن و سامانه آبرسانی مسیر حرکت کاروران ها از مبداء تا مقصد مورد تاکید قرار گرفته است.

در این دستورالعمل با تاکید بر اهمیت نظارت و بازرسی در اردوهای راهیان نور بر نظارت و بازرسی اتوبوس ها و قطارهای انتقال زائرین و نیز عرضه موادغذایی سالم، دقت در حفظ ایمنی موادغذایی، بهداشت افراد مرتبط با تهیه و توزیع موادغذایی و استفاده از آب شرب سالم، تاکید شده است.

در این راستا، معاون بهداشت وزارت بهداشت از رییس سازمان اورژانس کشور و مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۱ خواسته است که دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در راهیان نور و نظارت بر برگزاری مراسم بر اساس شیوه نامه های بهداشتی توسط کمیته تخصصی بهداشت و درمان ستاد مرکزی راهیان نور کشور را به سازمان ها و ارگان های ذیربط جهت برنامه ریزی و اجرای مفاد آن ابلاغ کند.

بنابر اعلام وبدا، متن کامل دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در راهیان نور سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در فایل پیوست قابل مشاهده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×