» دسته‌بندی نشده » لحظه به لحظه با اوکراین؛ مسکو: رژیم کی‌یف مانع خروج غیرنظامیان می‌شود
لحظه به لحظه با اوکراین؛ مسکو: رژیم کی‌یف مانع خروج غیرنظامیان می‌شود

لحظه به لحظه با اوکراین؛ مسکو: رژیم کی‌یف مانع خروج غیرنظامیان می‌شود

اسفند ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰


«بخش سی و پنجم گزارش لحظه به لحظه با تحولات اوکراین»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری‌های اوکراین در حالی بامداد سه‌شنبه به سیزدهمین روز خود نزدیک شده که ادعاهای مقام اوکراینی مبنی بر اینکه هیچ نتیجه قابل توجهی در مورد آتش‌بس موقت، در مذاکرات با روسیه به دست نیامده، اوضاع بحران را پیچیده‌تر کرده است.

همزمان نماینده روسیه در سازمان ملل نیز با افشای اقدام دولت کی‌یف در استفاده از مزدوران خارجی برای مبارزه با نیروهای روس، گفت ملی‌گرایان و نئونازی‌های اوکراینی مانع خروج غیرنظامیان از نقاط درگیری شده و از آنها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

بخش سی‌ و ششم از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را در ادامه دنبال کنید:

۰۰:۴۵ – پوتین: مشکل اوکراین را فقط با حرفه‌ای‌ها حل می‌کنیم

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت که در عملیات نظامی ویژه در اوکراین، از نیروهای نظامی داوطلب یا ذخیره استفاده نمی‌شود.

پوتین در این‌باره توضیح داد، مشکل در اوکراین را فقط با استفاده از نیروهای حرفه‌ای ارتش حل می‌کند.

۰۰:۳۰ – زمان برقراری آتش‌بس در چند شهر اوکراین از زبان مسکو

ستاد کل ارتش روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «آتش بس از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه برای اطمینان از عملکرد گذرگاه‌های امن در چندین شهر اوکراین برقرار می‌شود».

در این بیانیه آمده است: «ما به طرف اوکراینی پیشنهاد می‌کنیم یک خط ارتباطی دائمی برای تبادل اطلاعات در مورد تخلیه غیرنظامیان ایجاد کند».

  وزارت دفاع روسیه نیز گفت: «در حال رصد تحرکات دو ناوشکن آمریکایی هستیم که وارد دریای بالتیک شده‌اند».

این وزارتخانه توضیح داد: «دو ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک‌های هدایت شونده، وارد آب‌های دریای بالتیک شدند».

۰۰:۱۵ – کی‌یف به‌دنبال فشار بیشتر غرب بر مسکو

«دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین خبر داد: «من با [آنتونی] بلینکن [وزیر خارجه آمریکا] تماس داشتم و در حال هماهنگی گسترده برای اقدامات اضافی برای فشار بر روسیه هستیم».

۰۰:۰۰ – دیپلمات روس: افراطی‌ها در اوکراین، وضعیت را وخیم‌تر می‌کنند

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه گفت: «نظرات یونیسف باید بر اساس منابع موثق باشد. ما از همه همکاران در شورای امنیت می‌خواهیم که فقط در مورد وضعیت انسانی صحبت کنند».

نبنزیا طی نشست شورای امنیت درباره اوکراین توضیح داد: «امنیت غیرنظامیان در اوکراین مشکل ما نیست، کسانی که آنها را بمباران می‌کنند، تندروهای اوکراینی هستند. اوضاع در اوکراین به دلیل کاری که افراطی‌ها انجام می‌دهند بدتر می‌شود».

وی ادامه داد: «مقامات اوکراینی قاطعانه از همکاری در تخلیه از خارکیف و سومی امتناع می‌ورزند. کریدورهای بشردوستانه که به سمت روسیه باز هستند، نادیده گرفته می‌شوند. کی‌یف از همه ابزارها برای جلوگیری از خروج اوکراینی‌هایی که می‌خواهند به روسیه بروند، استفاده می‌کند».

این دیپلمات روس تصریح کرد: «شهردار سومی گفت که هیچ مسیر امنی وجود نخواهد داشت. ۱۹ هزار خودروی شخصی از مرز روسیه عبور کردند. اما [افراطی‌ها و ملی‌گرایان] اوکراین از بیش از ۱۵۰۰ خارجی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. این در حالی است که نیروهای روسیه خروج ۱۸۰ کارمند سازمان ملل از کی‌یف را تضمین کردند».

در حال به‌روز رسانی…




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *