» دسته‌بندی نشده » هدف‌گذاری کاهش نرخ بیکاری خوزستان به ۱۰ درصد

هدف‌گذاری کاهش نرخ بیکاری خوزستان به ۱۰ درصد

اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: در بحث توسعه سرمایه‌گذاری در استان در حال فعالیت هستیم تا اشتغال را توسعه دهیم و نرخ بیکاری را کاهش دهیم و هدف‌گذاری ما کاهش نرخ بیکاری در استان از ۱۴.۵ درصد به ۱۰ درصد در گام اول است.

صادق خلیلیان امروز، ۱۶ اسفندماه در آیین افتتاح پروژه تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اهواز اظهار کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید، روند پیشرفت و توسعه در استان سرعت گرفته است و ما امروز شاهد تحقق یکی از وعده‌های داده شده مبنی بر آبرسانی به ۱۹ روستا بودیم و کار به همین روال ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: یک هزار و ۱۰۰ روستا آبدار شدند و ان شالله با تداوم این روند، روستاهای استان آب پایدار خواهند داشت.

استاندار خوزستان گفت: در برخی جاها و پروژه‌هایی که به خصوص در دولت گذشته افتتاح شده، نواقصی وجود داشته است که اکنون مشغول رفع این نواقص هستیم تا ان‌شالله مردم از رفاه و آسایش بیشتری برخوردار باشند.

خلیلیان در خصوص طرح آبرسانی غدیر تصریح کرد: در بحث آبرسانی غدیر حدود ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت استان از آب پایدار برخوردار خواهند شد و این پروژه، ظرف مدت ۲ سال به اتمام می‌رسد اما بخش اضطراری آن تا قبل از تابستان سال آینده محقق خواهد شد و حجم و کیفیت آب قابل تامین برای ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت استان، به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در دولت جدید در بحث آب آشامیدنی، مهار آب‌های سطحی، احداث شبکه‌های دفع فاضلاب به خصوص در اهواز و مدیریت آب کشاورزی به طور همزمان کار کردیم و این موضوعات مدیریت شد. همزمان با این موضوعات بحث زلزله اندیکا را داشتیم و با حضور مسئولین کشوری به ویژه رئیس جمهور، روند کارها سرعت گرفت و برای خردادماه زمان‌بندی کردیم که کار بازسازی منطقه را تمام خواهیم کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال انجام اقدامات بسیار پایدار و بلند مدتی در منطقه اندیکا از نظر زیرساخت‌ها، راه‌های روستایی، راه‌های عشایری، تامین آب آشامیدنی و برق هستیم.

خلیلیان عنوان کرد: همچنین در بحث توسعه سرمایه‌گذاری در استان در حال فعالیت هستیم تا اشتغال را توسعه دهیم و نرخ بیکاری را کاهش دهیم و هدف‌گذاری ما کاهش نرخ بیکاری در استان از ۱۴.۵ درصد به ۱۰ درصد در گام اول است.

وی افزود: مسائل و مشکلات بخش های مختلفی از صنایعی که میزان فعالیت آن ها کمتر از ۵۰ درصد است را در دستور کار ستاد تسهیل و حمایت از تولید قرار دادیم همچنین در این راستا در شورای برنامه ریزی استان، اقدامات خوبی انجام شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: روند مصوبات سفر دولت آغاز شده و پروژه ها یکی پس از دیگری شروع به کار شده است و برخی از آن ها نیز در حال به اتمام رسیدن هستند.

استاندار خوزستان گفت: امیدوار هستم بخش قابل توجهی از پروژه‌های سفر دولت از جمله بیمارستان طالقانی آبادان، بیمارستان فوق تخصصی قلب خرمشهر، برخی از پروژه‌های مرتبط با راه‌های روستایی، اتمام بازسازی اندیکا و برخی از پروژه‌های اساسی را تا سفر بعدی دولت مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار دهیم.انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×