» دسته‌بندی نشده » مشکلات معیشتی مردم ناشی از ۸ سال بی‌تدبیری و بی‌عملی دولت قبل است
مشکلات معیشتی مردم ناشی از ۸ سال بی‌تدبیری و بی‌عملی دولت قبل است

مشکلات معیشتی مردم ناشی از ۸ سال بی‌تدبیری و بی‌عملی دولت قبل است

اسفند ۱۳, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد جواد عامری درباره شعارهای هشتمین کنگره جمعیت ایثارگران گفت: در این دوره از انتخابات یک شعار ۵ قسمتی مطرح شد؛ زیست ولایی که ما افتخار و اعتقادمان این است اگر کشور و جامعه بخواهد واقعا سیر ترقی دنیایی و آخرتی خودش را دنبال بکند و کشور به آن آرمان‌های خودش نزدیک بشود و برسد؛ انشاءالله مقدمات ظهور کامل رعایت بشود؛ باید تبعیت محض از مقام معظم رهبری داشته باشیم و زندگی‌مان، زی‌ّمان باید ولایی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه کرد: قطعه بعدی، جهاد تبیین است، تبیین اولا این مطلب شاید جدید نباشد یعنی در صحبت‌های حضرت آقا اگر ما دنبال بکنیم در دوره‌های قبل هم نسبت به این مسئله با لغات دیگر، با عناوین دیگر اشاره شده اما در موقعیت فعلی با توجه به هجمه‌ای که دشمنان ریختند و می‌خواهند، از جنگ نظامی از تحریم از خیلی از مباحث شکست را احساس کردند یا اینکه ناامید شدند، بحث اینکه بیایند از تحریف واقعیت‌ها و انحرافاتی که ایجاد می‌کنند، مردم را ناامید بکنند و به انقلاب ضربه بزنند، ما باید برای اینکه این مسئله را حل بکنیم باید بحث جهاد تبیین را جدا دنبال بکنیم.

وی درباره ارتقای معیشت مردم یادآور شد: شعار بعدی این دوره کنگره ارتقای معیشت مردم است. ما اعتقاد داریم که ما خادم و نوکر مردم هستیم ما باید به دغدغه اصلی مردم اهتمام داشته باشیم و بحث معیشت مردم که مردم متاسفانه به واسطه هشت سال دولت قبل که اولویت‌های اصلی را رها کرده بود و تنها هدف و روشی که داشت که با ۴،۵ کشور اروپایی و‌ آمریکا مذاکره بکند و کل دنیا، کل توان داخل، همه را رها کرده بود و ما داریم الان نتایج این بی‌تدبیری و این بدعملی را می‌بینیم و مردم ضرر اصلی را می‌کنند. ما فکر می‌کنیم این مشکلات قابل حل هستند می توانیم مشکلات خودمان در داخل حل بکنیم و البته اعتقاد نداریم که باید دور کشورمان را حصار بکشیم با تمام کشورهای اطراف و همسایه، کشورهای دنیا هم تعامل داریم اما تعامل دنیا را خلاصه نمی‌کنیم در ۴ یا ۵ کشور اروپایی و آمریکایی.

عامری درباره شعار دیگر این جمعیت گفت: شعار دیگر ما حمایت از مسئولان و حمایت از آنان است. ما فکر می‌کنیم که در عین اینکه بر مسئولان نظارت داشته باشیم، اما از اقدامات خوبشان باید حمایت کرد. ما فکر می‌کنیم مسئولانی که الان بر کشور حاکم هستند، این مسئولان سعی وافری دارند که مشکلات کشور را حل کنند. اما متاسفانه همانطور که عرض کردم عملکرد غلط هشت ساله قبل، خیلی دست و بال دولت فعلی را بسته است. بدهی‌های فراوانی که بارآورده است، مشکلات اقتصادی، وضعیت تولید کشور، اشتغال، وضعیت مسکن اینها از عملکردهای اشتباه و غلط دولت قبل است که ما فکر می‌کنیم با حمایت از اقدامات خوب دولت و نظارت جدی که یکی از وظایفمان است، فکر می‌کنیم بتوانیم انشاءالله وضعیت کشور و مردم را بهتر بکنیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران درباره آینده امید بخش گفت: در نهایت هم مطمئن هستیم که با این اعمال، آینده، آینده عالی است و بند پنجم شعارمان ایران سربلند است که می‌خواهیم تاکید کنیم که ما به آینده خوشبین هستیم و مطمئن هستیم که مشکلات کشور قابل حل است و یک چشم‌انداز عالی و خوبی را ما در آینده داریم و لغت ایران سربلند تاکید بر این هم دارد که ما از نظر سیاسی ارتباط تشکیلاتی خودمان را با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حفظ کرده ایم.

عامری گفت: من با توجه به اینکه امروز روز کنگره جمعیت ایثارگران است ابتدا یاد می‌کنم از دوستانی که قبلا در جمعیت بودند و الان ما خدمتشان نیستیم! خصوصا مرحوم حجت الاسلام آقای مصطفی توکلیان که واقعا از بزرگان جمعیت بودند به گردن همه ما حق بزرگی داشتند و دارند و انشاءالله که درجاتشان عالی است و خدا این درجات را متعالی‌تر بکند.

وی افزود: آرزوی موفقیت داشته باشیم برای همه کسانی که این حزب ولایی را پایه‌گذاری کردند و ما الان می‌توانیم از این طریق بهتر به وظایف دینی و شرعی خودمان عمل کنیم و جا دارد من از آقای حسین فدایی به عنوان کسی که راه‌انداز و بانی این عمل خیر بودند، یادی بکنم. امروز بلحاظ توفیق دیگری که دارند، از حضورشان در این جمعیت محروم هستیم. ایشان با خلوص و تدابیر حکیمانه‌ای که داشتند این حزب را راه‌اندازی کردند و واقعا من این حزب را به عنوان یکی از احزابی که عملش عمل ولایی بوده و انشاءالله این ادامه داشته باشد می‌شناسم و از خدا کمک می‌خواهم که بتوانیم راه بزرگانی را ادامه بدهیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی سپس به ارایه گزارش سه ساله این جمعیت پرداخت و گفت: من باید در فرصت مختصری یک گزارشی از عملکرد این دوره جمعیت ایثارگران خدمت شما ارائه بدهیم. ابتدا از شورای مرکزی شروع می‌کنم. در شورای مرکزی ما دراین دوره ۱۴۵ جلسه داشتیم ما حتی در ایام کرونا هم جلساتمان حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود و در جلسات از نظرات دوستان استفاده می‌کردیم هر از چند گاهی دوستان استانها تشریف می‌آوردند در جلسات ما از نظراتشان کمک می‌گرفتیم و راهنمایی می‌کردند.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما در جمعیت این است که فردی نمی‌شود کار انجام داد یعنی اینکه اگر چه افراد نقش بسزایی دارند برای اینکه یک حزب بتواند عملکرد خوبی داشته باشد اما ما اعتقادمان این است که در قالب کمیته‌ها و یک کار تشکیلاتی باید افراد فعالیت بکنند. نتیجه کار بیاید در شورای مرکزی. ما سه تا کمیته داشتیم، کمیته سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و یک کمیته هم کمیته جوانان که انشاءالله در شورای مرکزی جدید بتوانند در این زمینه هم فعالیت خوبی را داشته باشند.

عامری درباره فعالیت استانی گفت:  ما تا قبل از این دوره فقط ۱۸ استان فعال داشتیم الان ۲۸ استان فعال هستند. در این مدت ما ۱۳ جلسه مجازی با دبیران استانی برگزار کردیم و۵ جلسه حضوری از کارشناسان مختلف مجلس و کارشناسان اقتصادی – فرهنگی دعوت به عمل آمد و مسائلی که مد نظر استانها بود مطرح شد.

وی تاکید کرد: ما اعتقادمان این است که ما در استانها فقط نباید در ایام انتخابات همکاری داشته باشیم و یک لیستی از بالا بیاید حالا مثلا اعلام بشود که این لیست باید حمایت بشود. ما اعتقادمان این است که در کل ایام سال یک حرکت از بالا به پایین و پایین به بالا توامان باید باشد و به این ترتیب است که ما می‌خواهیم از تمام پتانسیلی که در استانها است استفاده بکنیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یاداور شد: ما به طور مستمر غیر از این جلسات هم با استانها به صورت تلفنی ارتباط داشتیم، و همینطور ما خبرنامه‌های الکترونیکی به طور منظم به استانها می‌دادیم. در استانها هم ۱۶ گروه مجازی راه‌اندازی شده که توسط دبیران محترم استان اداره می‌شد که به این ترتیب ارتباط خوبی در حد بدنه جمعیت در سطح استان‌ها و شهرستانها ایجاد می‌شد.

وی گفت: از لحاظ حضور اجتماعی ما حدود ۴۰ بیانیه در مناسبت‌ها مسائل اقتصادی – سیاسی فرهنگی دادیم، تعداد مصاحبه‌ها چندین برابر این بود و در زمینه‌های مختلف راجع به مسائل نظام، مشکلات معیشتی مردم مسائل سیاسی و مسائل جهانی اظهار نظر و موضع می شد.

عامری درباره حضور جمعیت ایثارگران در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در جلسات شورای ائتلاف، جمعیت حضور خیلی فعالی داشت و سعی کردیم با دوستانی که فکر می‌کردیم دغدغه‌های نظام را دارند و البته به نظر من شورای ائتلاف خیلی از افرادی که رفتند این نگاه را داشتند. اما ما دنبال بهترین‌ها بودیم خیلی‌ها را هم با رایزنی‌ها و صحبت‌هایی که جمعیت ایثارگران انجام داد، اینها به مجلس و شورای شهر راه یافتند و البته ما اولویت اولمان فقط این نبود که نفراتی که مد نظر ماست برود، اگر چه این یک اولویت بود، اما مهمترین دغدغه‌مان این بود که مجلس، دولت و شورای شهر تیمی که در آن حضور پیدا می‌کنند، یک تیم ولایی و حزب‌اللهی باشند که من فکر می‌کنم یکی از موفقیت‌های اخیر شورای ائتلاف که جمعیت ایثارگران هم نقش خیلی خوبی در آن ایفا کرده بود این است که مجلس، دولت و شورای شهر همه از نیروهای انقلابی بودند. 

وی درباره توزیع فکر در ایثارگران یادآور شد: ما یکی از اعتقادات مان به طوریکه حضرت آقا این را قبلا در ۲۴ مهر ۱۳۹۰ تاکید کرده بودند اینکه ما حزبی هستیم که  دنبال این هستیم که برای هدایت فکری مردم برای اینکه بتوانیم مطالبات مد نظر حضرت آقا و رهبری که در راس نظام است آن را دنبال کنیم. هدف اصلی ما قدرت نیست اگر چه همانطور که حضرت آقا فرمودند اگر کسی خوب عمل بکند قطعا به قدرت هم می‌رسد اما ما اولویت اولمان هیچ موقع قدرت نیست؛ هدف ما این است که بتوانیم یک نظام، مردم و مسئولانی داشته باشیم که همه منویات حضرت آقا را دنبال ‌کنند، دنبال این باشند که یک نظام اسلامی داشته باشیم مردم مشکلاتشان کمتر باشد به سمت معنویت حرکت بکنند. این دغدغه ماست که همین نگاه را ما در شورای ائتلاف هم دنبال کردیم و جمعیت ایثارگران در کنار دیگر احزاب تحول خواه در شورای ائتلاف خیلی حضور خوب و فعالی داشتند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در خانه احزاب هم از اعضای جمعیت، نمایندگان خودشان را می‌فرستادند و حضور داشتند و ما ۴ جلسه حداقل در جلسات خانه احزاب شرکت کردیم.

وی درباره برگزاری جلسات تفسیر قرآن گفت: یکی از نکات خیلی مهم افزایش بنیه اعتقادی دینی اعضا بود که ما برنامه تفسیر قرآن بود که حدود دو سال است در جلسات شورای مرکزی در تهران و جلسات استانها انجام می‌شود. به نظر ما به این ترتیب آغاز جلسات با یک فضای معنوی و اعتقادی توام بود.

عامری درباره قانون مندی جمعیت گفت: در مسائل امور اداری و قانونی ما کاری که انجام دادیم در این دوره تطبیق فعالیت‌های جمعیت با قانون جدید احزاب بود و پروانه‌مان را در سال ۹۸ تمدید کردیم و جزو اولین احزابی بودیم که با شکل جدید و قانونی که تصویب شده بود، مجمع‌مان را برگزار کردیم.

وی درباره اندیشه ورزی در جمعیت ایثارگران گفت: یکی دیگر از کارهایی که در این مدت در جمعیت ایثارگران انجام شد، پشتیبانی از جلسات هیئت اندیشه‌ورز بود که یکی از جلسات خیلی خوبی که تشکیل می‌شد که محلش در جمعیت ایثارگران بود و در روزهای یکشنبه از سخنرانان مختلفی دعوت می‌کردند و ما اعتقادمان این است که این جلسه یکی از جلسات خیلی پربار و جلسات خوبی برای افرادی بود که اگر حتی عضو جمعیت هم نیستند، اما می‌توانند با حضور در این جلسات دیدگاه فرهنگی سیاسی و اعتقادی خودشان را ارتقاء بدهند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: از جمله کارهای دیگری که انجام شد راه‌اندازی سایت جمعیت بود که سایت جمعیت راه‌اندازی شد. البته ما قبول داریم که باید کارهای بیشتری در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *