» دسته‌بندی نشده » امروز اوکراین یک عبرت مصور برای غربگرایان است

امروز اوکراین یک عبرت مصور برای غربگرایان است

اسفند ۹, ۱۴۰۰ 1۰


حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اتفاقات اوکراین، اظهار داشت: از همان ابتدا ایران نشان داد که هرگز از مولفه‌های قدرت خود دست نخواهد کشید حال این مولفه ها بخواهد انرژی صلح آمیز هسته‌ای باشد یا موشک و ابزار دفاعی، از این رو ایران هیچ موقع مولفه های قدرت خود را از دست نخواهد داد و معامله نمی‌کند.

وی ادامه داد: اتفاقات اوکراین نشان داد که اگر هر کشوری دست از مولفه‌های قدرت خود بزند تاوان سنگینی خواهد داد و امروزه کسانی که به ایران توصیه می‌کنند که صنعت هسته‌ای خود را تعطیل و نابود سازد تا بتواند با دنیا ارتباط داشته باشد باید به آنها وضعیت کنونی اوکراین را یاد آوری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه یک زمانی اوکراین جزو سه کشور دارنده سلاح اتمی بود، تاکید داشت: کشور اوکراین با درخواست کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان و حتی روسیه از صنعت هسته‌ای خود کوتاه آمد و این کشورها به اوکراین تضمین امنیت دادند، اما اکنون مشاهده می کنید که در بحران اوکراین هیچ کشوری به کمک این کشور نیامد و به نوعی آنها را در مقابل تهاجم تنها گذاشتند.

نوش آبادی گفت: امروز اوکراین یک عبرت مصور برای ایران است از این رو نباید در مذاکرات آتی دست از مولفه های قدرت خود بکشیم؛ زیرا اگر دستان ما در مقابل دشمنان خالی شود اتفاقی بدتر از اوکراین برای ایران خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: اگر اوکراین مولفه‌های قدرت خود را از دست نمی داد مردمش آواره و کشور دچار هرج و مرج نمی‌شد. از این رو ایران اگر می‌خواهد سرانجامی همانند سرانجام اوکراین دچار نشود باید سفت و سخت بر مولفه های قدرت خود اصرار کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان بیان داشت: در مذاکرات هسته‌ای ایران انعطاف خود را به نمایش گذاشته است و اجازه بازرسی آژانس انرژی اتمی نشان از عدول از خطوط قرمز ایران نیست و ما با چنین موضوعی نشان خواهیم داد که انرژی هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *