» دسته‌بندی نشده » لحظه‌به‌لحظه با تحولات اوکراین| صدای انفجار در کی‌یف و خارکیف/ مقام آمریکایی: بلاروس آماده پیوستن به روسیه می‌شود
لحظه‌به‌لحظه با تحولات اوکراین| صدای انفجار در کی‌یف و خارکیف/ مقام آمریکایی: بلاروس آماده پیوستن به روسیه می‌شود

لحظه‌به‌لحظه با تحولات اوکراین| صدای انفجار در کی‌یف و خارکیف/ مقام آمریکایی: بلاروس آماده پیوستن به روسیه می‌شود

اسفند ۹, ۱۴۰۰ 2۰


به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پنجمین روز از درگیری‌های اوکراین، سرویس دولتی ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاعات اوکراین اعلام کرد که صبح روز دوشنبه صدای انفجارها در کی‌یف پایتخت اوکراین پس از چند ساعت آرامش و سکوت و همچنین در خارکیف دومین شهر بزرگ این کشور شنیده شد. 

به گزارش رویترز، این آژانس در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد یک ساختمان مسکونی در شهر «چرنیهیو» در شمال اوکراین پس از اصابت موشک در آتش سوخت. همچنین فرماندهی نیروی زمینی اوکراین در فیس‌بوک اعلام کرد، «ژیتومیر» یکی دیگر از شهرهای شمالی اوکراین شبانه مورد اصابت موشک قرار گرفت.

بخش سیزدهم تحولات اوکراین

بخش چهاردهم از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را در ادامه دنبال کنید: 

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد تلاش ارتش روسیه برای کنترل شهر «ایربین» در شمال کی‌یف با شکست مواجه شد.

سنگاپور روسیه را تحریم می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های سنگاپور گزارش داد این کشور، روسیه را تحریم می‌کند و صادرات به آن را محدود خواهد کرد.

کره جنوبی صادرات اقلام استراتژیک به روسیه را ممنوع می‌کند

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد سئول تصمیم خود برای ممنوعیت صادرات مواد استراتژیک به روسیه را به اطلاع آمریکا رسانده است.

ادعای مقام آمریکایی: بلاروس در حال آماده شدن برای پیوستن به روسیه است

به گزارش «واشنگتن پست» به گفته یک مقام آمریکایی، بلاروس در حال آماده شدن برای پیوستن به حمله روسیه به اوکراین است و احتمالا امروز این اتفاق بیافتد. (جزئیات بیشتر)

برزیل در تحریم روسیه شرکت نمی‌کند/ بولسونارو: مردم اوکراین سرنوشت خود را به یک کمدین سپردند

«ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل روز یکشنبه از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین انتقاد کرد و افزود که برزیل موضع بی‌طرفی در قبال مسئله اوکراین اتخاذ خواهد کرد و علیه روسیه تحریم اعمال نخواهد کرد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، بولسونارو در یک کنفرانس خبری در اشاره به حرفه سابق رئیس‌جمهور اوکراین گفت که اوکراینی‌ها به یک کمدین در مورد سرنوشت یک ملت اعتماد کرده‌اند. وی همچنین گفت که برزیل به کود روسیه وابسته است و اقدام علیه مسکو می‌تواند آسیب جدی به کشاورزی در برزیل وارد کند. او افزود که از صلح حمایت می‌کند اما نمی‌خواهد مشکلات بیشتری برای برزیل ایجاد کند.

طبق این گزارش، زمانی که از بولسونارو در مورد یک «قتل‌عام احتمالی» در اوکراین سؤال شد، گفت که صحبت از قتل‌عام اغراق‌آمیز است و از اقدام روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب حامی مسکو در لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین دفاع کرد.

توافق اروپا برای توقف تعامل با بانک مرکزی روسیه

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجه اروپا روز یکشنبه توافق کردند در هماهنگی با کشورهای عضو گروه ۷ تعامل با بانک مرکزی روسیه را متوقف کنند.

کاخ سفید: بایدن امروز برای هماهنگ کردن پاسخ‌ها با متحدان واشنگتن گفت‌وگو می‌کند

طبق اعلام کاخ سفید، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا صبح دوشنبه (به وقت آمریکا) با متحدان این کشور تماس خواهد گرفت تا درباره وضعیت اوکراین و واکنش هماهنگ آن‌ها گفت‌وگو کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، دیروز  (یکشنبه) «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور و همتایانش در گروه ۷ در تماسی با «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین بر «پاسخ یکپارچه به حمله روسیه» تاکید کردند.

سقوط بیش از ۲۸ درصدی ارزش روبل روسیه 

طبق گزارش‌ها، ارزش روبل روسیه در معاملات اولیه امروز (دوشنبه) بیش از ۲۸ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح رسید.

زلنسکی؛ به مذاکرات خوشبین نیستم

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص مذاکره با روسیه گفت: من خیلی روی دستیابی به نتیجه در مذاکرات حساب نمی‌کنم، اما باید امتحان کنیم.

در حال تکمیل …




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *