» آخرین اخبار » گیلان » رزمایش مواسات نمونه بارز فرهنگ ایرانی – اسلامی است

رزمایش مواسات نمونه بارز فرهنگ ایرانی – اسلامی است

اسفند ۹, ۱۴۰۰ 0۰

[ad_1]

ایسنا/گیلان معاون سپاه قدس گیلان، رزمایش مواسات را نمونه بارز فرهنگ ایرانی – اسلامی دانست و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی و در ایام کرونا فرهنگی مثل مواسات ایجاد و سپس تثبیت شد که در صورت گسترش آن می‌تواند امیدواری را در جامعه تزریق کند.

سرهنگ رضا منشوری در اولین نشست تخصصی فرهنگ یاران سپاه قدس گیلان که در سالن اجتماعات سپاه قدس استان برگزار شد، با بیان اینکه در سپاه و بسیج فرهنگ یاران فرهنگ‌ساز هستند، اظهار کرد: به مقوله فرهنگ یاری باید در راستای اعتماد و اعتقادسازی در راستای محکم و مستحکم کردن پایه‌های اعتقادی در کشور توجه شود.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ یاری و فرهنگ‌سازی در نظام اسلامی گفت: فرهنگ‌سازی توسط فرهنگ یاران همواره مورد تاکید پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و در طول ۴۳ سال گذشته از پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همواره نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ و اصول اسلامی داشته‌اند لذا این اصل باید در کشور حفظ شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر تلاش دشمن به منظور نفوذ فرهنگی در کشور بیان کرد: یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری همواره به افزایش فرهنگ اسلامی در کشور تاکید داشتند، برنامه استکبار به منظور نفوذ فرهنگی در کشور است؛ به این منظور تمامی فرهنگ یاران باید از همه توان خود برای گسترش فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

منشوری رزمایش مواسات را نمونه بارز فرهنگ ایرانی – اسلامی دانست و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی و در ایام کرونا فرهنگی مثل مواسات ایجاد و سپس تثبیت شد که در صورت گسترش آن می‌تواند امیدواری را در جامعه تزریق کند.

وی فرهنگ یاری را شامل چهار اصل مهم دانست و افزود: تولید فرهنگ، حفظ فرهنگ، جلوگیری از خطرات فرهنگ و توجه به مسائل اعتقادی چهار اصل مهم در حوزه انجام فرآیند فرهنگ یاری است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×