» آخرین اخبار » گیلان » عضو کمیسیون انرژی مجلس: روستائیان و عشایر معاف از افزایش قیمت برق هستند

عضو کمیسیون انرژی مجلس: روستائیان و عشایر معاف از افزایش قیمت برق هستند

اسفند ۶, ۱۴۰۰ 1۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پرویز محمدنژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس در تلاش برای بررسی سریع لایحه بودجه سال آینده است، اظهار کرد: با تلاش نمایندگان مجلس ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بررسی شده است ولی به دلیل حجم بسیار زیاد تصمیم بر این شد تا از هفته آینده مجلس به صورت سه شیفته بودجه را بررسی می‌کند.

وی با اشاره به وجود منابع پایدار و قابل تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در بودجه سال آینده ۴۵۰ هزار میلیارد تومان برای شرکت‌های دولتی، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه پیشنهاد کرد که مجلس آن را به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رساند تا در سبد معیشتی مردم قرار گیرد‌.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به رشد کسب و کار در کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: برای نخستین بار در صندوق توسعه چای ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و در حوزه خرید تضمینی نیز با رایزنی‌های صورت گرفته عدد بالایی را اختصاص پیدا کرده است.

محمدنژاد با گله‌مندی از عدم توجه صحیح به درآمدهای مالیاتی در بودجه پیشنهادی دولت تصریح کرد: بر اساس آمار مالیات‌ها یک‌هزار میلیارد تومان افزایش یافته اما مشخص نشده که از کدام لایحه و طبقه این مالیات وصول شود حتی سامانه خاصی برای وصول مالیات دولت تعریف نشده است.

وی تبدیل وضعیت کارکنان دولت از مهم‌ترین موارد پیگیری مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص پیدا کرده و بسیار امیدوارم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز باید بودجه مناسبی اختصاص پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده اقتصاد با رشد هشت درصدی مواجه می‌شود، افزود: در قانون برنامه سال آینده کف بودجه را از سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است ولی این امر کافی نبوده و از طرفی فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز با قیمت ۶۰ دلار در لایحه پیش‌بینی شده است.

محمدنژاد با اشاره به اهداف توزیع یارانه بنزین به کارت افراد در دو شهر قشم و کیش گفت: اجرای طرح توزیع یارانه بنزین به کارت افراد در کیش و قشم به عنوان پایلوت با هدف توزیع متوازن عدالت در حال انجام است هرچند این طرح ایراداتی داشته و مجلس یه دنبال نتیجه عملی آن است.

وی با اشاره به افزایش عوارض سالانه برق در کشور بیان کرد: برابر قانون پنج حمایت از صنعت برق دولت مکلف است سالانه عوارض برق را افزایش دهد و امسال ۱۰درصد افزایش یافت اما مشترکان عشایری و روستایی از این طرح معاف شده و سقف درآمد حاصله از این طرح ۶ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *