» دسته‌بندی نشده » تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۲۲ مقام میانماری

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۲۲ مقام میانماری

اسفند ۳, ۱۴۰۰ 3۰


اتحادیه اروپا، چندین مقام ارشد میانمار از جمله وزیران دولت، مقامات رسمی و افسران ارشد نظامی را به دلیل “نقض مداوم حقوق بشر” در این کشور تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، این اتحادیه یک سری دارایی‌ها را مسدود و ممنوعیت سفر را علیه ۲۲ نفر در میانمار اعمال کرد؛ همچنین اقدامات محدودکننده‌ای را علیه چهار “نهاد” از جمله شرکت‌های دولتی و خصوصی اتخاذ کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه “عمیقا” از تشدید و تداوم خشونت‌ها در میانمار و تحول به سمت یک درگیری بلند مدت با پیامدهای منطقه‌ای نگران است. از زمان کودتای نظامی، اوضاع در میانمار به طور مداوم وخیم‌تر شده است.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اکنون تحریم‌هایی را علیه ۶۵ شخص و ۱۰ نهاد از جمله سازمان‌ها، آژانس‌ها، شرکت‌ها و بانک‌ها در میانمار اعمال کرده‌اند.

ارتش میانمار پس از اتهامات تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ و افزایش تنش سیاسی در این کشور قدرت را در اول فوریه سال بعد آن به دست گرفت.

ارتش میانمار در همان تاریخ میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور را بازداشت و اعلام کرد که قدرت به مین آنگ هلاینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

پس از آن اعتراضات مردمی به کودتا در سراسر میانمار آغاز و در نتیجه مداخله مسلحانه ارتش علیه معترضان و گروه‌های شورشی حدود هزار نفر کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×