» دسته‌بندی نشده » رژیم صهیونیستی منع ورود اعضای عفو بین‌الملل به اراضی اشغالی را بررسی می‌کند

رژیم صهیونیستی منع ورود اعضای عفو بین‌الملل به اراضی اشغالی را بررسی می‌کند

اسفند ۲, ۱۴۰۰ 0۰


پس از انتشار گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل در خصوص نظام آپارتاید رژیم صهیونیستی، وزیر امور داخلی این رژیم در حال بررسی منع ورود فعالان سازمان عفو بین‌الملل به اراضی اشغالی است.

به گزارش ایسنا، سایت عبری‌ زبان اسرائیل الیوم اعلام کرد، ایلت شاکید، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی اختیارات مربوط به ممنوعیت ورود این افراد را دارد اما در حال حاضر در دفتر خود مشغول انجام رایزنی‌های داخلی است و بعداً اقدام به توسعه دایره رایزنی خود با وزارت خارجه برای هماهنگی چگونگی انجام این اقدام و تعیین سازوکارهای لازم آن خواهد کرد.

این وزیر اسرائیلی، سازمان عفو بین‌الملل را متهم به حمایت از جنبش تحریم اسرائیل «بی دی اس» کرد.

عفو بین الملل پیشتر در گزارش که به رغم مخالفت اسرائیل منتشر کرد، اعلام کرد: باید مقامات اسرائیلی به دلیل جنایت تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها مجازات شوند. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم کسانی را که مرتکب نقض‌هایی شده‌اند، محاکمه کنند.

در این گزارش آمده است: ما می‌دانیم اسرائیل تاریخ و کارنامه ضعیفی در مجازات مسئولان دارد برای همین از نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم وارد عمل شوند.

با این گزارش عفو بین الملل در متهم کردن رژیم صهیونیستی به اعمال سیاست نظام آپارتاید و تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها و شهروندان عرب ساکن اراضی اشغالی به سازمان‌های حقوقی “بتسیلم” اسرائیل و دیده‌بان حقوق بشر می‌پیوندد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×