» دسته‌بندی نشده » آ.سه.آن روی سفر نماینده ویژه‌اش به میانمار تاکید دارد

آ.سه.آن روی سفر نماینده ویژه‌اش به میانمار تاکید دارد

اسفند ۱, ۱۴۰۰ 1۰


مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن از میانمار خواست تا روند سفر نماینده ویژه این نهاد را به این کشور به منظور کمک به کاهش درگیری‌های سیاسی تسهیل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن در بیانیه ای از سوی ریاست آن یعنی کامبوج، به حاکمان نظامی در میانمار تاکید کرد تا ماموریت سفر نماینده ویژه آن را به میانمار تسهیل کند.

کامبوج همچنین در این بیانیه آورده است: هدف از این سفر اجرا و تحقق توافق پنج ماده‌ای مورد پذیرش کشورهای عضو است و برای این منظور، نماینده ویژه آ.سه.آن باید بتواند به میانمار سفر کند.

ارتش میانمار در فوریه سال گذشته میلادی دست به کودتا علیه دولت منتخب و مردمی این کشور زد و در پی آن دولت آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتو به همراه وزرای کابینه از کار برکنار و زندانی شده اند. در این میان، توافق پنج بخشی آ.سه.آن شامل درخواست برای توقف فوری خشونت‌ها و پذیرش و استقرار نماینده ویژه این مجمع به منظور دیدار با تمامی طرف‌های درگیر در میانمار هنوز اجرایی نشده است.

کشورهای عضو آ.سه.آن همچنین از “پراک سوخون”، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کامبوج به عنوان نماینده جدید و ویژه این نهاد بین المللی برای سفر به میانمار حمایت کرده‌اند.

سوخون در پی نشست وزرا در کامبوج اعلام کرد که هفته دوم مارس ۲۰۲۲ بدون اعمال پیش شرط‌هایی برای حاکمان نظامی در میانمار که به وی اجازه می‌دهد تا به این سفر برود، وارد میانمار می‌شود و با طرف‌های درگیر گفت‌وگو و دیدار دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×