» آخرین اخبار » گیلان » تزریق ۲۸۷ هزار دز واکسن در شهرستان لنگرود/ جوانان؛ در معرض سویه امیکرون

تزریق ۲۸۷ هزار دز واکسن در شهرستان لنگرود/ جوانان؛ در معرض سویه امیکرون

اسفند ۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان سرپرست فرمانداری لنگرود، با اشاره به تزریق بیش از ۲۸۷ هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان، بیان کرد: متاسفانه در دز سوم وضعیت خوبی نداریم و فقط ۵۴ هزار و ۱۵۰ دز تزریق شده است.

محمدرضا جلالی در گفت وگو با ایسنا، با ابراز تاسف از شکل گیری موج جدید کرونایی در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: شهرستان لنگرود وضعیت قرمز کرونایی دارد که نشان دهنده افزایش شمار مبتلایان به کروناست.

وی مقابله جدی با موج ششم کرونا را نیازمند رویکرد شکست زنجیره انتقال بیماری دانست و افزود: با تمهید مقدمات لازم برای صیانت از سلامت مردم در تلاش هستیم تا وضعیت را تحت کنترل بگیریم.

سرپرست فرمانداری لنگرود، کاهش تعداد مبتلایان و بازگشت به وضعیت زرد و آب را مستلزم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در کنار تکمیل واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: از مردم شهرستان لنگرود و همه افرادی که وارد این شهرستان می شوند انتظار داریم هر سه دز واکسن خود را دریافت کنند.

جلالی، با بیان اینکه متاسفانه شاهد افزایش بستری ها نسبت به هفته گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۴ بیمار کرونایی بستری داریم.

وی از فوت ۱۶ بیمار کرونایی شهرستان طی ماه بهمن خبر داد و گفت: متاسفانه هفت فوتی فقط مربوط به هفته آخر بهمن است که نشان دهنده افزایش بستری هاست.

سرپرست فرمانداری لنگرود، با اشاره به تزریق بیش از ۲۸۷ هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان، بیان کرد: متاسفانه در دز سوم وضعیت خوبی نداریم و فقط ۵۴ هزار و ۱۵۰ دز تزریق شده است لذا از افراد واجد شرایط می خواهیم برای ایجاد سلامت عمومی جهت تزریق واکسن اقدام کنند.

وی جمعیت گروه سنی پنج تا ۱۸ سال را بیش از ۲۰ هزار نفر دانست و یادآور شد: تاکنون ۸۶۷۲ نفر دز اول و ۷۹۶۲ نفر دز دوم را تزریق کردند؛ این در حالی است که جوانان بیشتر در معرض خطر سویه امیکرون هستند.

جلالی، از خانواده ها خواست نسبت به ترغیب واکسیناسیون اعضای باقی مانده اقدام کنند و گفت: در کنار تشدید نظارت های بهداشتی و گشت های مشترک ادارات، بازارها و نانوایی ها و رستوران ها و تالارها و سالن های ورزشی، مردم نیز باید از عادی انگاری بیماری خودداری کنند و ماسک بزنند و واکسن خود را کامل کنند تا شاهد بازگشت مجدد سلامت به جامعه باشیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×