» دسته‌بندی نشده » وزیر خارجه چین: کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌تواند از سین‌کیانگ بازدید کند

وزیر خارجه چین: کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌تواند از سین‌کیانگ بازدید کند

اسفند ۱, ۱۴۰۰ 1۰


وزیر خارجه چین اعلام کرد که کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌تواند از منطقه سین‌کیانگ بازدید کند اما چین از تحقیق و تفحص در خارج از چارچوب تحقیقاتی و براساس “فرضیات و اتهامات” از پیش تعیین شده، استقبال نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «میچل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد مدت‌هاست که به دنبال دسترسی به منطقه غربی چین جهت تحقیق درخصوص اتهاماتی مبنی بر “سوء برخورد با قومیت اویغورها” بوده است. این موضوع روابط بین پکن و غرب را تیره کرده است و اتهامات نسل کشی از سوی واشنگتن و همچنین تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک در پکن را به دنبال داشته است؛ تحریمی که توسط آمریکا رهبری شده و برخی از کشورها این اقدام را علیه پکن انجام داده‌اند.

«وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به این سوال که آیا باچله دسترسی نامحدود به سین کیانگ خواهد داشت یا خیر، گفت: چین انواع و اقسام این جهت گیری‌ها، تبعیض و اتهامات را رد می‌کند.

گروه‌های حقوق بشر، چین را به “سوء استفاده گسترده” علیه اویغورها و دیگر گروه‌های اقلیت به همراه “شکنجه، کار اجباری و بازداشت یک میلیون نفر در اردوگاه‌ها” متهم می‌کنند؛ در حالیکه چین می‌گوید این اردوگاه‌ها مراکز آموزشی هستند و هرگونه سوء استفاده را رد می‌کند و همچنین اعلام می‌کند که در حال مبارزه با “افراط‌گرایی” است.

وانگ اظهار کرد که اردوگاه‌های به اصطلاح کار اجباری کاملا “دروغ و ساختگی” است.

وی افزود: امیدوارم بتوانید دولت چین را باور کنید و به آنچه دولت چین گفته و اطلاعاتی که ما منتشر کرده‌ایم اعتماد کنید.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×