» دسته‌بندی نشده » اتحادیه اروپا: طالبان به قانون اساسی دوره قبلی افغانستان متعهد خواهد بود

اتحادیه اروپا: طالبان به قانون اساسی دوره قبلی افغانستان متعهد خواهد بود

بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ 1۰


نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان اعلام کرده که هیئت طالبان تعهد خود را به احترام به قانون اساسی دوره جمهوری افغانستان اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، وان برنت، سفیر اتحادیه اروپا در امور افغانستان در حساب رسمی توئیتر خود اعلام کرد که هیئت طالبان به ریاست امیرخان متقی، سرپرست این گروه در وزارت خارجه افغانستان در دوحه اطمینان داده است که به قانون اساسی دوره جمهوریت این کشور احترام گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد که هیئت طالبان درمورد بازگشایی مدارس دخترانه و پسرانه و احترام گذاشتن به قانون اساسی کنونی متعهد شده و اطمینان داده است که در هماهنگی با تمامی لایه‌های جامعه قانون جدید را ارائه خواهد کرد.

نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان همچنین اعلام کرد: «بحران اقتصادی، اوضاع حقوق بشری، سیاسی و مورد استفاده قرار نگرفتن خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر از جمله مسائلی بود که در نشست‌های هیئت کابل با نمایندگان کشورهای مختلف مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت».

در همین حال، وزارت امور خارجه طالبان در افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیئت مذکور در دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپا در قطر اطمینان داده است که از خاک افغانستان در برابر کشور های دیگر استفاده نخواهد شد. شرکت کنندگان این نشست نیز تعهد کردند که از هیچ گونه کمک برای مردم افغانستان دریغ نخواهند کرد».

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×