» آخرین اخبار » گیلان » وجود شبکه توزیع ۴ برابری کالا در ایران

وجود شبکه توزیع ۴ برابری کالا در ایران

اسفند ۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان معاون وزیر صمت گفت: نسبت به دنیا چهار برابر بیشتر شبکه توزیع کالا داریم.

عباس تابش در نشست تشریحی درج قیمت تولید کالا که با حضور تولیدکنندگان منتخب استان برگزار شد، گفت: از سالیان قبل حداقل و حداکثر قیمت ها بدون هیچ الزام و فشار توسط تولید کنندگان به سازمان حمایت ارائه شده و اطلاعات آنها را داریم لذا تصمیم گیری تعیین میانگین قیمت منطقی آسان تر است.

 وی افزود: ما ۸۴ هزار کالا را به دقت رصد و بررسی کرده‌ایم و سوال بنده این است که آیا تولید سخت است یا توزیع ؟ بنده اعتقاد دارم که تولید سخت است چون تحریم هست، تامین مواد اولیه، بازار سرمایه و … بنابراین مدیریت کردن تولید سخت تر است.

تابش ادامه داد: ما نسبت به دنیا چهار برابر بیشتر شبکه توزیع داریم و در این عدد قیمت تولیدکننده، مالیات بر اساس آن محاسبه می‌شود و مثل فاکتور فروش است و مسئولیت با همان شرکت است لذا در هر مقطعی سازمان حمایت یا هر مدعی المعلومی وارد شود و قیمت بالاتر باشد مشمول  تخلف گران‌فروشی خواهد شد.

 وی افزود: بازرسین تعزیرات، سازمان صمت و جهاد که مراجعه می‌کنند به استناد ماده ۱۵ قانون نظام صنفی توزیع کننده باید روی شلف،  قیمت مصرف کننده را نصب کند و گرنه تخلف کرده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه حلقه بعدی شرکت‌های پخش هستند که دو گروه مصرفی کم دوام و بادوام هستند و به کالاهای مصرفی بیشتر از ۳۰ درصد هزینه و سود تعلق نمی گیرد و از ۳۰ درصد نباید بیشتر نباشد و در گروه دوم سرمایه ای بادوام ۲۰ درصد بیشتر تعلق نمی گیرد.

تابش گفت: تخفیف تولید کننده برای تحریک تقاضا می تواند انجام شود و تا  ۳ درصد آن مجاز است.

وی هدف این طرح این است محصول با قیمت واقعی به دست مردم برسد.این طرح شفافیت و انعطاف لازم را برای اجرا دارد و مشکلی برای توزیع و تولید ایجاد نخواهد کرد.

تابش تصریح کرد: هرجا لازم به اصلاح باشد وارد می‌شویم ولی تعویق آن مقدور نیست. علاقه‌مند به برخورد سلبی با عدم تمکین نیستیم وقتی می توانیم تعامل لازم را داشته باشیم چون با اجرای این طرح حق به حقدار می رسد و این طرح هم به نفع تولید کنندگان و توزیع کنندگان و هم به نفع مصرف کننده است البته به زیان کسانی هست که در ابهامات زنجیره قیمت کالا، سوء استفاده می‌کردند و زیاد خواهی می کردند ولی به‌ نفع ۸۵ میلیون نفر در کشور خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×