» دسته‌بندی نشده » حماس خواستار حضور فعال در هفته جهانی قدس شد

حماس خواستار حضور فعال در هفته جهانی قدس شد

بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای خواستار حضور فعال چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی برای شرکت در هفته جهانی قدس شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، جنبش مقاومت اسلامی حماس از ملل مسلمان خواسته است که در هفته جهانی قدس که بین ۲۳ رجب تا ۱ شعبان قرار دارد، حضور فعال داشته باشند.

حماس در  این بیانیه‌، از ابتکار جهانی در حمایت از قدس و مسجد الاقصی به دلیل اینکه کانون مبارزه با دشمن صهیونیستی و حمایت از آرمان فلسطین هستند، قدردانی کرد.

همچنین گفت: ما به حضور فعال تشویق می‌کنیم و خواستار شرکت در این رویدادها برای حمایت از حق مشروع مردم خود برای دفاع از سرزمین و مقدسات خود هستیم که قدس و مسجد الاقصی در قلب آن قرار دارد.

حماس از توده‌های مردم فلسطین، ملت عربی و اسلامی، علما و نخبگان، نهادهای رسمی، حزبی و مردمی و مردم آزاده جهان خواست تا در احیای این ایام مهم به هر وسیله ممکن و از طریق همه تریبون‌ها و سایت‌ها، سیاسی، رسانه‌ای، خیریه، بشردوستانه، علمی و غیره، حضور فعال داشته باشند.

این جنبش در این بیانیه اعلام کرد: هفته جهانی قدس فرصتی است برای تجدید میثاق با قدس و مسجد  الاقصی و تقویت حضور آرمان فلسطین و زنده نگه داشتن آرمان آزادی فلسطین است.

حماس تاکید کرد: دفاع از قدس و مسجدالاقصی و محافظت از آنها از خطر اشغال، تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی، یک مسئولیت مشترک است که ملت عربی و اسلامی، علما و رهبران دولت‌ها، مردم، نهادها و سازمان‌ها همگی بر آن متفق القول هستند.

حماس در نهایت در این بیانیه از قهرمانی مردم فلسطین در قدس و مسجد الاقصی که هر روز دلیرانه با تهاجمات صهیونیست‌ها و وحشت شهرک نشینان در شهرها و محله‌های قدس اشغالی، مانند محله شیخ جراح و باب العمود مقابله می‌کنند، تمجید کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×