» دسته‌بندی نشده » عباس در دیدار با پلوسی خواستار احیای راهکار دو دولتی شد

عباس در دیدار با پلوسی خواستار احیای راهکار دو دولتی شد

بهمن ۲۹, ۱۴۰۰ 1۰


به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته در دیدار با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا احیای راهکار دو دولتی را مورد بحث قرار داد.

خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین «وفا» گزارش داد، عباس درخواست کرده تا آمریکا درخصوص اقدامات یکجانبه‌ رژیم صهیونیستی که موجب تضعیف راهکار دو دولتی می‌شود، واکنش نشان دهد؛ اقداماتی که شامل تلاش برای گسترش شهرک‌ها در نوار غربی و همینطور اخراج فلسطینیان از مناطق مختلف قدس می‌شود.

این درخواست عباس در حالی مطرح شد که روابط بین دولت خودگردان فلسطین و آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» و خصوصاً بعد از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از بین رفت. از سال گذشته و پس از روی کار آمدن «جو بایدن» تماس‌های آمریکایی با محمود عباس از سر گرفته شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» دفتر نانسی پلوسی نیزدر بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات آمریکایی حاضر در این دیدار، در گفت‌وگوهایش با مقامات تل‌آویو بر «تعهد راسخ آمریکا به کشور اسرائیل» تاکید کرده است. 

این در حالی است که نظرسنجی‌ها در سرزمین فلسطین نشان می‌دهد که مقبولیت محمود عباس، خصوصاً بعد از لغو انتخابات سال گذشته در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. کارشناسان معتقدند که واشنگتن همچنان از روابطش با متحد خود یعنی تل‌آویو حمایت می‌کند؛ تا موضع مقامات دولت خودگردان فلسطین را در مقابل جنبش حماس تقویت نماید.

نانسی پلوسی در راس هیاتی هشت نفره از نمایندگان حزب دموکرات آمریکا به فلسطین اشغالی آمده است. وی در این سفر با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم دیدار داشت؛  بنت نیز از وی به خاطر حمایت مستمرش از رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

انتهای پیام/خ




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *