حرکتهای امیدبخش و نوآورانه آموزشی در چهارسوق سیزدهم!
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، چهارسوق اجتماعی برای تجلی حرکتهای امیدبخش و نوآورانه آموزشی و تربیتی است و محلی برای اشتراکگذاری ایدهها و تجارب فعالان زیستبوم تعلیم و تربیت کشور است.
سخنرانیهای کوتاه و امیدبخش نقشآفرینان حوزه تعلیم و تربیت به همراه پرسش و پاسخ، فعالیتهای متنوع برای ایجاد ارتباط و شبکهسازی میان شرکتکنندگان و نشستهای تخصصی حول موضوعات مهم و چالشبرانگیز حوزه تعلیم و تربیت، از جمله برنامههای سیزدهمین رویداد چهارسوق در طی روزهای برگزاری این همایش است.
رویداد نوآوریهای آموزشی «چهارسوق» با هدف شبکهسازی، انتقال تجربیات نوآورانه بومی، تقویت انگیزههای تحولی و امید به آینده در جامعه فعالان تعلیم و تربیت در خردادماه سال ۱۳۹۲ شکل گرفته و تاکنون دوازده دوره از آن برگزار شده است.
شرکت در رویداد چهارسوق برای عموم افراد آزاد است. اما مخاطب خاص چهارسوق فعالان تحولخواه تعلیم و تربیت از جمله معلمان و مربیان، مدیران و کادر مدارس، طلاب و دانشجویان علاقهمند، پژوهشگران تعلیم و تربیت، اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان فرهنگی، مؤسسات، مدیران و کارشناسان نهادهای تعلیم و تربیتی، اهالی رسانه و دانشآموزان و والدین دغدغهمند در حوزه تعلیم و تربیت هستند.
سخنرانیهای ۱۵ دقیقهای چهارسوق از بخشهای پرطرفدار چهارسوق است. پیش از برگزاری رویداد تلاش شده است با راهبری مناسب سخنرانان، محتوا و شیوه سخنرانی بهگونهای تنظیم شود که ارزش، جذابیت و ایجاد انگیزه در مخاطب را همراه داشته باشد. سخنرانان چهارسوق از میان افرادی انتخاب میشوند که در حوزه تعلیم و تربیت دارای نظریه، تجربه یا ایده بومیِ نوآورانه، ارزشمند و امیدبخش باشند.
سیزدهمین رویداد چهارسوق از دیروز آغاز شده است و ۱۲ سخنران ایدهها و تجربیات خود را در حال ارائه هستند و در جلسات پرسش و پاسخ به سؤالات شرکتکنندگان رویداد پاسخ میدهند.
در نشستهای تخصصی چهارسوق، کارشناسان و صاحبنظران تعلیم و تربیت درباره موضوع نشست، به بحث و گفتگو میپردازند؛ نشست روز گذشته درباره تعلیم و تربیت دختران بود با طرح پرسشهایی چون آیا تفاوتی در تعلیم و تربیت دانش آموزان از منظر جنسیت آنها وجود دارد؟ اگر بله، سوال مهمتر این است که حد و مرز این تفاوتها کجاست؟وزارت آموزش و پرورش چطور میتواند ملاحظات جنسیتی را در برنامهریزیهای خود در نظر گیرد؟ برای در نظر گرفتن ملاحظات جنسیتی، باید شاهد چه تغییراتی در برنامه درسی باشیم؟
نشست تخصصی امروز با موضوع «نظام جذب و تربیت معلم» است و پرسشهایی چون الگوهای مناسب برای جذب و تربیت معلم چیست؟ آیا الگوی فعلی تامین معلم بهترین الگو در شرایط حال حاضر وزارت آموزش و پرورش است؟ نقش دانشگاه فرهنگیان در نظام جذب و تربیت معلم چیست؟ مطرح شده است.
نشست تخصصی فردا با عنوان «حکمرانی نظام آموزش و پرورش» است و قرار است به پرسشهایی چون الگوی حکمرانی نظام آموزش و پرورش نیاز به چه تحولات اساسیای دارد؟ نحوه توزیع اختیارات و تمرکززدایی در وزارت آموزش و پرورش چگونه باید باشد؟ تأثیر الگوی اقتصادی ارائه خدمات آموزشی بر دیگر ابعاد حوزه تعلیم و تربیت چیست؟ پاسخ دهد.
انتهای پیام/
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید