» آخرین اخبار » گیلان » افزایش ۷ درصدی صادرات محصولات غیر نفتی در گیلان/ محصولات غیر نفتی به ۹ کشور همسایه صادر می‌شود

افزایش ۷ درصدی صادرات محصولات غیر نفتی در گیلان/ محصولات غیر نفتی به ۹ کشور همسایه صادر می‌شود

بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ 0۰

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان در سالن اجتماعات الغدیر استانداری با بیان اینکه ارزیابی صادرکنندگان برتر استان با دقت در حال انجام است، اظهار کرد: هفت گروه کالایی متنوع از واحدهای صنعتی و تجاری فعال گیلان در زمینه صادرات، رقابت بسیار نزدیکی با هم داشتند.

وی یکی از ملاک‌های ارزیابی صادرکنندگان برتر و منتخب را تعهدات ارزی آنان دانست و گفت: بر اساس دستورالعمل ایفای تعهد ارزی صادرکنندگان حداقل ۶۰ درصد از صادرات انجام شده است که اسناد و مدارک آن باید به دبیرخانه ارزیابی در سازمان ضمن ارائه شود.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر لزوم توسعه صادرات محصولات غیر نفتی در شرایط تحریم بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۵۷ میلیون دلار صادرات در گیلان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد از لحاظ ارزش دلاری رشد داشته‌‌ایم.

دلق‌ پوش از صادرات محصولات غیر نفتی به ۹ کشور همسایه خبر داد و افزود: صادرکنندگان محصولات خود را به ۹ کشور به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس انواع محصولات خود را صادر کردند.

وی با ابراز خرسندی از پاسخگویی چهار روزه ثبت سفارشات گمرکی در سازمان صمت گفت: با این سرعت از پاسخگویی از لحظه ثبت سفارش تا پاسخ نهایی در ۱۰ ماه سال جاری بیش از پنج هزار ۳۹۷ فقره ثبت سفارش شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *