» دسته‌بندی نشده » پدرسن: مذاکرات ما با دولت سوریه ادامه خواهد یافت/ فرستاده سازمان ملل و لاوروف هم دیدار می‌کنند
پدرسن: مذاکرات ما با دولت سوریه ادامه خواهد یافت/ فرستاده سازمان ملل و لاوروف هم دیدار می‌کنند

پدرسن: مذاکرات ما با دولت سوریه ادامه خواهد یافت/ فرستاده سازمان ملل و لاوروف هم دیدار می‌کنند

بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ 0۰


فرستاده سازمان ملل به سوریه پس از دیدار با وزیر خارجه سوریه ضمن ابراز امیدواری نسبت به دور آتی نشست‌های کمیته قانون اساسی تاکید کرد که مذاکرات با دمشق ادامه خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در دمشق، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدوارم که دور هفتم نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه در مارس آتی برگزار شود، من نسبت به دوره آتی نشست‌ها خوش‌بین هستم.

پدرسن در ادامه اظهار کرد: با مقداد دیدار گسترده‌ای داشتیم و تمامی ابعاد مربوط به بحران سوریه را بررسی کردیم، همچنین درباره نیاز به پیشرفت در کمیته قانون اساسی سوریه گفت‌وگو کردیم.

فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: پس از گفت‌وگوهای امروز، من بیشتر از گذشته به دور هفتم مذاکرات خوش‌بین هستم و امیدوارم که در مارس آتی برگزار شود.

او افزود: مذاکرات ما با دولت سوریه ادامه خواهد داشت.

دکتر فیصل مقداد وزیر امور خارجه با پدرسن فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و هیئت همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف آخرین تحولات مربوط به اوضاع سوریه از جمله تلاش‌های دولتی برای تحکیم ثبات و گسترش دامنه آشتی ملی و فرآیندهای حل و فصل و نیز آخرین تحولات مربوط به روند سیاسی در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مقداد با تاکید بر اینکه ادامه حضور اشغالگران آمریکا و ترکیه در بخش‌هایی از خاک سوریه نقض حاکمیت این کشور و نیز نقض قوانین بین‌المللی و همه قطعنامه‌های شورای امنیت است، گفت که اقدامات اجباری و یکجانبه علیه سوریه عامل اصلی رنج مردم این کشور است.

همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، وزیر خارجه روسیه با گی‌یر پدرسن ملاقات خواهد کرد.

زاخارووا گفت، نشست سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و پدرسن ۲۳ فوریه دوشنبه ملاقات می‌کنند.

وی همچنین گفت، فیصل مقداد و لاوروف روز ۲۱ فوریه ملاقات خواهند داشت.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×