» دسته‌بندی نشده » طرح آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس لنگرود اجرا می‌شود

طرح آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس لنگرود اجرا می‌شود

آبان ۲۳, ۱۳۹۷ 3۰

به گزارش گیل سو، سید مهدی رجایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ اظهار کرد: مدارس یکی از مهم‌ترین اماکن برای آموزش‌های اجتماعی و خانوادگی است که به دلیل اهمیت این موضوع، طرح آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس شهر لنگرود آغاز شد.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی در بین کودکان و نهادینه کردن مفاهیم فرهنگ شهروندی از سنین کودکی را مؤثرتر عنوان کرد و افزود: آموزش پسماند در مدارس به دلیل قدرت تأثیرگذاری کودکان در نظام خانواده انجام می‌گیرد.

شهردار لنگرود با اشاره به اجرای این طرح با همکاری آموزش‌وپرورش و محیط‌زیست گفت: معرفی طرح تفکیک زباله از مبدأ به زبان ساده، توزیع سطل‌های زباله تفکیکی، کیسه‌های پارچه‌ای، بروشورهای آموزشی و غیره ازجمله برنامه‌ها و اقلام کمک آموزشی است که در سطح مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب و سی‌دی‌های آموزشی پسماند و محیط‌زیست در بین کودکان توزیع می‌شود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهروندان در راستای حفظ محیط‌زیست، تفکیک زباله از مبدأ را جدی گرفته و با کارکنان شهرداری همکاری لازم را انجام دهند.

رجایی با اشاره به اجرای این طرح در سال تحصیلی گذشته بیان کرد: در سال تحصیل ۹۶، طرح آموزش مدیریت پسماندها در بیش از ۱۵ مدرسه شهر لنگرود با همکاری ngoهای محیط‌زیستی انجام شد.

شهردار لنگرود با تأکید بر لزوم مشارکت و همکاری مردم در زمینه تفکیک زباله از مبدأ تصریح کرد: محیط‌زیست سالم ارتباط مستقیم با سلامت شخصی انسان‌ها دارد و لازم است مردم علاوه بر تفکیک زباله‌های خشک، به کاهش تولید زباله نیز توجه جدی داشته باشند و با خود تمرین کنیم که هرروز زباله کمتری را نسبت به‌روز قبل تولید کنیم تا بتوانیم در آینده سرزمینی با کمترین مقدار پسماند و با کمترین مشکلات محیط‌زیستی و آلودگی به فرزندانمان هدیه کنیم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×