» دسته‌بندی نشده » کربکندی:‌ هیأت رئیسه دکور فدراسیون فوتبال نیست/ کار آنها شجاعانه بود

کربکندی:‌ هیأت رئیسه دکور فدراسیون فوتبال نیست/ کار آنها شجاعانه بود

بهمن ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایطی که برای مدیریت ارشد فوتبال رخ داده است و هیأت رئیسه خواهان عزل رئیس فدراسیون فوتبال شده است، اظهار داشت: با وجود اینکه راحت‌تر از دوره‌های قبل به جام جهانی رفته‌ایم و برای مردم شور و نشاط ایجاد کردیم اما اطلاعات و اخبار خوشحال‌ کننده‌ای از فوتبال ایران به گوش نمی‌رسد. مثل همین صحبت‌هایی که پیش آمده است. ما می‌گوییم تیم اول آسیا هستیم و چنین و چنان هستیم اما اکنون رفتارهایی را در فوتبال شاهدیم که اصلاً مناسب نیست. آن هم در حالی که فوتبال ما می‌تواند با جایگاه‌های بهتر و بالادست‌تری برسد به شرط آنکه ساختار درستی داشته باشد.

وی تصریح کرد: وقتی فدراسیون فوتبال سیستمی به نام هیأت رئیسه دارد نمی‌شود هیأت رئیسه را رها کرد و رئیس فدراسیون هر کاری که دلش می‌خواهد انجام بدهد، این می‌شود یک کار فردی؛ آن هم در یک فوتبال که یک رشته ورزشی تیمی است و تمام ارکان و رفتارها باید در آن تیمی انجام شود. در فوتبال نمی‌توان کار فردی انجام داد فوتبالی که این همه هوادار و عظمت دارد باید یک مجموعه برایش تصمیم بگیرند چه از نظر مالی و برنامه‌ریزی باید یک سیستم برایش تصمیم بگیرد اگر غیر از این رفتار کنیم هر دستاوردی که به دست بیاوریم کوتاه‌مدت است. در حالیکه باید تصمیم جمعی گرفته شود در غیر این صورت فوتبال به بن‌بست نمی‌رسد و موفقیت‌ها نمی‌تواند تداوم داشته باشد.

سرمربی اسبق ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد: مدام می‌گوییم فدراسیون‌های قبلی چنین و چنان بودند و رفتار کردند و بعد از انتخابات جدید فدراسیون فوتبال همه دنبال تحول و حرکت در مسیر درست‌تری بودیم اما با اتفاقاتی که رخ داده نشان می‌دهد که یکجای کار اشکال دارد. ساختار قوی و درستی نداریم. غیر از این باشد و ساختار قوی و درستی ایجاد نکنیم به بیراهه رفته‌ایم. 

کربکندی ادامه داد:‌ فوتبال ورزشی نیست که بتوان فردی آن را اداره کرد و آدم‌هایی که مسئول هستند باید در آن دخیل باشند نه اینکه از کسان دیگر بخواهیم خط بگیریم که چنین رفتاری زیبنده فوتبال ما نیست. این اتفاقات اعتبار جهانی فوتبال‌مان را خدشه‌دار می‌کند و هیچکدام از آنها برای فوتبال‌مان خوب نیست. 

وی تأکید کرد: مدام مربی و بازیکن خارجی از ما شکایت می‌کند، مرتکب تخلفاتی می‌شویم و یا حتی صراحتاً می‌‌گوییم پیچاندیم و یا با کادو و راه‌های دیگر تخلفات‌مان رفع رجوع کردیم. کار باید در مسیر اصولی خودش حرکت کند هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نقش دکور را ندارد. اعضای هیأت رئیسه شهامت به خرج دادند که چنین رفتاری را انجام دادند و خواستار تصمیم‌گیری برای فدراسیون فوتبال شده‌اند.

کربکندی تصریح کرد: نمی‌توانیم هیأت رئیسه را دکور بپنداریم و هر کاری را که دوست داریم کنیم. چنین اتفاقاتی اصلاً برای فوتبال ما خوشایند نیست. کشور باید برای حمایت از تیم ملی و حضور قدرتمندانه در جام جهانی اقدام کند. البته در فوتبال ما گاهی اتفاقات غیراصولی رخ می‌دهد اما این مورد آخر که در فدراسیون فوتبال رخ داده دیگر فراتر از اتفاقات جزئی است. فدراسیون باید چارچوب منطقی و سیستمی ساختارمند داشته باشد.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *