» دسته‌بندی نشده » روابط دوجانبه؛ محور رایزنی محمد حمدان دقلو با ولیعهد ابوظبی

روابط دوجانبه؛ محور رایزنی محمد حمدان دقلو با ولیعهد ابوظبی

بهمن ۲۰, ۱۴۰۰ 0۰


معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در جریان دیدار با ولیعهد ابوظبی در خصوص راه‌های حمایت از روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در کاخ «البحر» دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های حمایت و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها پرداختند که در خدمت خواسته‌های مردم دو کشور سودان و امارات باشد.

محمد حمدان دقلو و بن زاید همچنین در خصوص همکاری مشترک و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور امارات و سودان به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر اهمیت هماهنگی مشترک بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها تاکید کردند.

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در اظهاراتی علیه نیروهای انصار الله یمن تاکید کرد که کشورش در مقابله با هر آنچه که امنیت و تمامیت ارضی امارات را تهدید کند، در کنار مردم این کشور می‌ایستد.

محمد حمدان دقلو در این دیدار ولیعهد ابوظبی را در جریان آخرین تحولات سودان قرار داد و به بررسی شماری از مسائل و پرونده‌های مهم و مورد توجه دو کشور پرداخت.

در همین راستا، ولیعهد ابوظبی برای سودان و مردم آن، آرزوی ثبات و رشد و توسعه کرد.

وی بر پایبندی امارات به تداوم حمایت از سودان و مردم آن و تحقق صلح، ثبات و شکوفایی تاکید کرد.

در این دیدار، سیف بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر و وزیر کشور، منصور بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر و وزیر امور ریاستی و عبد الله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات حضور داشتند.

از سوی دیگر، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان با حبیب علی عباس، سفیر سوریه در خارطوم به مناسبت پایان دوره فعالیتش در سودان دیدار و بر تمایل کشورش به توسعه چشم انداز همکاری مشترک با سوریه ادامه داد.

البرهان توسعه روابط دوجانبه بین سودان و سوریه را ستود و بر تمایل سودان به تقویت روابط خود با سوریه و توسعه چشم انداز همکاری مشترک که در خدمت منافع مشترک مردم دو کشور باشد، تاکید کرد.

در همین راستا، عباس برای سودان آرزوی برقراری امنیت، ثبات و صلح در این کشور را کرد.

طبق آمارهای غیررسمی، سودان میزبان آوارگان سوری است که تعداد آنها بیش از ۲۰۰ هزار تن تخمین زده شده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×