» دسته‌بندی نشده » هشدار نسبت به انتشار اخبار و تصاویر تلخ در رسانه های داخلی

هشدار نسبت به انتشار اخبار و تصاویر تلخ در رسانه های داخلی

بهمن ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰


یک مدرس دانشگاه نسبت به انتشار روند افسارگسیخته، بدون مرز و ادامه دار اخبار و تصاویر تلخ از برخی جنایات فجیع در رسانه های رسمی داخل کشور و تبعات و آسیب اجتماعی آن هشدار داد.

سپهر خلجی – مدرس دانشگاه و عضو شورای‌عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) – درباره ی وضعیت انتشار اخبار و تصاویر تلخ در رسانه های داخلی مطرح کرده است: روند افسارگسیخته، بدون مرز و ادامه دار انتشار اخبار و تصاویر تلخ از برخی جنایات فجیع در رسانه های رسمی داخل کشور و بازتاب گسترده آن در شبکه های اجتماعی علاوه بر «تلخکامی افکار عمومی» و جنبه عمومی موضوع که به روان اجتماع صدمه زده و آرامش روانی را از جامعه سلب می نماید.

خلجی که این مطلب را در صفحه ی شخصی خود منتشر کرده است، درباره‌ی تبعات زیانبار انتشار اخبار تلخ در رسانه های رسمی یادآور شده است: انتشار این اخبار و تصاویر از سوی دیگر به صورت ویژه باعث القاء چهره ای به هم ریخته از حیات اجتماعی و ناکارآمدی در ایجاد سامان اجتماعی است.

این عضو شورای‌عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) مطرح کرده است: جامعه ایرانی مانند سایر جوامع، درگیر آسیب های اجتماعی است که یقیناً متولیان مسأله موظف به رسیدگی و بهبود روند آن هستند اما در این میان نباید «مسئولیت اجتماعی رسانه» در مواجهه با این قبیل رخدادها نادیده انگاری شود. 

خلجی در پایان تاکید کرده است: دریدن روان جامعه، حاکم شدن حس ناامنی اجتماعی، تضعیف روحیه اجتماعی و … از تبعات قطعی عدم مسئولیت اجتماعی رسانه در چنین مواقعی است. جا دارد دلسوزان و متولیان امر نسبت به توقف این روند ناصواب مسئولانه اقدام نمایند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×