» دسته‌بندی نشده » باران بهاری و کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا از دوشنبه در گیلان

باران بهاری و کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا از دوشنبه در گیلان

خرداد ۶, ۱۳۹۸ 2۰

به گزارش گیل سو، محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: تجزیه‌وتحلیل جدیدترین نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی و خنک از روز دوشنبه و استقرار آن تا روز چهارشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به کاهش پنج تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوای گیلان در روزهای آینده افزود: با توجه به روند تدریجی کاهش دما، رعدوبرق، بارندگی و وزش باد شدید از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه، شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به مه‌آلود بودن هوا، کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده‌ها گفت: این سامانه بارشی به‌تناوب تا چهارشنبه در استان فعال خواهد بود و در این مدت آسمان گیلان همراه با بارندگی، وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه دریا در این مدت مواج و طوفانی بوده و برای فعالیت‌های مرتبط مناسب نیست تصریح کرد: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رانش و لغزش زمین در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه‌ها پرهیز شود اذعان کرد: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق، مردم از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق مرتفع و پارک کردن خودروها در زیر درختان خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با هشدار به کشاورزان گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر شالی‌کاران، گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسؤولین اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد افزود: مسؤولین با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×