» دسته‌بندی نشده » انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، غیرت دینی| دولت‌ها در جمهوری اسلامی باید پاسدار اعتقادات دینی مردم باشند
انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، غیرت دینی| دولت‌ها در جمهوری اسلامی باید پاسدار اعتقادات دینی مردم باشند

انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، غیرت دینی| دولت‌ها در جمهوری اسلامی باید پاسدار اعتقادات دینی مردم باشند

بهمن ۱۶, ۱۴۰۰ 1۰


حمیدرضا کاظمی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مردم در انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام در کشور بود، اظهار داشت: یکی از خواسته‌های اصلی مردم در انقلاب بهمن ۵۷، حاکمیت اصول دین در کشور بود و به این دلیل، انقلاب اسلامی با محوریت دین در ایران شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه با وجود چنین پیشینه‌ای در انقلاب اسلامی ایران، در برخی مقاطع، شاهد فراز و فرودهای بسیاری در اجرای قوانین و مقرات اسلامی بوده‌ایم، افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی دینی و بر پایه اعتقادات دین مبین اسلام است. توقع و انتظار افکار عمومی این است که بر پایه مسایل دینی و اعتقادی مردم برنامه ها اجرا و این موضع در جامعه پررنگ تر شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه نباید از فضای دینی در جامعه اسلامی فاصله گرفت، اضافه کرد: دولت ها می آیند و می روند اما دولت ها باید بدانند که بر اساس قانون اساسی وظیفه دارند که فضای دینی را در جامعه بسط و گسترش دهند و باید برای اعتقادات مردم برنامه داشته باشند و قدم بردارند.

وی ادامه داد: در برخی مقاطع شاهد بودیم که دولت‌ها خیلی به سمت و سوی اجرای برنامه های اعتقادی و دینی نمی روند و بعضا با این فضاها مخالفت می کنند. بعضا دیده می شود دولت هایی بوده اند که با توجیهاتی غیر قابل قبول در مسیری خلاف جهت آرمان‌ها و ارزش‌های دینی حرکت کرده اند در حالی که وقتی مردم به تشکیل دولتی رای می دهند، با اعتقاد و باوردهای دینی خود به آن دولت رای داده اند و از این رو، دولت ها باید پاسدار اعتقادات دینی مردم باشند و بر خلاف آن عمل نکنند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تفکر متمایل به غرب هنوز در ایران وجود دارد و دولت هایی بر سر کار آمدند که تلاش می‌کردند ارزش های دینی را در کشور کمرنگ کنند نیز دنباله همین تفکر هستند و تلاش می‌کردند ارزش های دینی و مفهوم غیرت دینی را در جامعه از بین برده یا آن را به انزوا بکشانند.

کاظمی، با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری و تبیین موضوع غیرت دینی در جامعه دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصتی ارزشمند برای احیای این مفهوم در جامعه ارزیابی کرد و گفت: دولت ها با توجه به ابزار و امکاناتی که در اختیار دارند باید به مردم به عنوان محور کار کمک کنند. دولت متعلق به مردم است و باید با برنامه ریزی کند و پشتیبانی از مردم زمینه توسعه مفهوم غیرت دینی را در جامعه فراهم کند. تا دولت ها اعتقادی به این موضوع نداشته باشند و به درستی پشتیبانی از این مسئله نکنند، مفهوم غیرت دینی نیز در جامعه به خوبی نهادینه نخواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه همه ارکان کشور باید برنامه ویژه‌ای برای گسترش فرهنگ و معارف دینی در جامعه داشته باشند، اضافه کرد: دانشگاهیان، علما، اصنافف گروه‌های اجتماعی مرجع و حتی مدارس باید برنامه‌های ویژه‌ای برای تبیین موضوع غیرت دینی که از اصول و ارزش‌های انقلاب ۵۷ در ایران است داشته باشند و نباید این موضوع را منحصر به یک گروه یا سازمان و نهاد کرد. صدا و سیما نیز باید بتواند این مسئله را پشتیبانی و حمایت کند تا اثر خود را در جامعه و نسل جوان بگذارد.

به گزارش فارس، پنجمین روز از ایام الله دهه فجر سال جاری با عنوان انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، غیرت دینی نامگذاری شده است.

انتهای پیام /




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *