» آخرین اخبار » گیلان » مدیریتی جهادی برای نجات رودخانه های رشت و احیای تالاب انزلی

مدیریتی جهادی برای نجات رودخانه های رشت و احیای تالاب انزلی

بهمن ۱۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: مدیریتی انقلابی و جهادی برای نجات رودخانه های گوهر رود و زرحوب و نجات تالاب انزلی در حال انجام است.  

اسدالله عباسی در کارگروه ملی نجات رودخانه های گوهر رود و زرجوب و احیای تالاب انزلی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: این سفر برکات فراوانی برای گیلان داشت و دو دستور فوری داشتیم که یکی کارگروه آزاد سازی سواحل و دیگری کارگروه احیا تالاب انزلی و نجات رودخانه های گوهر رود و زرجوب است.

وی افزود: در خصوص آزادسازی اولین جلسه کارگروه را در استان تشکیل دادیم و قبل از ابلاغیه ریاست جمهوری، ضرب العجل از دستگاه ها خواستیم موارد را به استانداری در این موارد ابلاغ کنند.

استاندار گیلان ادامه داد: در پی دستور رییس جمهور تخریب ساخت و سازهای ایجاد شده در حال انجام است و ما از این مدیریت جهاد و انقلابی بسیار خوشحالیم.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که رییس جمهور از رودخانه های گوهررود وزرجوب داشتند بسیار از این وضعیت ناراحت شدند که چرا به این وضعیت افتاده اند.

وی خاطرنشان کرد: فجایع ناگوار زیست محیطی در این رودخانه ها رخ داده است و ورود این حجم از فاضلاب به رودخانه هاموجب وضعیت اسفناک کنونی شده است.

عباسی با اشاره به اینکه دو جلسه استانی برای احیای رودخانه های رشت داشتیم و امروز اولین جلسه ملی است، اضافه کرد: تاکنون سابقه نداشته است بلافاصله پس از سفر هیات دولت برای اجرایی شدن مصوبات شاهد چنین پیگیری جهادی باشیم و این امر مایه خوشحالی است.

وی گفت: بررسی و جلوگیری از ورود فاضلاب ها در ۱۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی که در حاشیه این رودخانه وجود دارد و مورد بازدید رییس جمهور نیز قرار گرفت، در اولویت کاری قرار دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×