» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه کودک و نوجوان محور در دهه فجر

برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه کودک و نوجوان محور در دهه فجر

بهمن ۱۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، از اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه، ویژه ایام الله چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب در سراسر استان خبر داد.

سید جلیل میرعظیمی در سومین نشست با اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان گیلان، از برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه کودک و نوجوان محور در این ایام خبر داد و اظهار کرد: رویکرد برنامه های جشن ملی ۱۴۰۰ تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و امیدآفرینی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت نقش‌آفرینی در کسوت «سربازان جهاد تبیین» اشاره کرد و افزود: آگاه‌سازی همگان به ویژه نسل سوم و چهارمی‌های انقلاب از روند رو به رشد این نظام مردمی، از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی به شمار ‌می‌رود.

وی کودکان و نوجوانان را رویش‌های نظام دانست و با بیان اینکه صیانت از ارزش‌ها و مرزهای جغرافیایی کشور را مدیون و مرهون دست‌پرورده‌های انقلاب هستیم، تصریح کرد: نگاهی به دوره‌های گذشته و جدا شدن بخش‌های ارزشمند این سرزمین در سلسله‌های پادشاهی، گواه روشنی بر اهمیت این رویش‌هاست.

میرعظیمی، هزینه برای نسل کودک و نوجوان و اجرای فعالیت‌های هدفمند فرهنگی و تربیت سکانداران فرداهای این سرزمین را سرمایه‌گذاری توصیف کرد و ادامه داد: ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای پرداختن به این مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: یادآور شدن جایگاه امروز ایران اسلامی به عنوان کشور برتر منطقه و توسعه همزمان آن در عرصه‌های علمی و دفاعی و تبیین ضرورت‌های دستیابی به فن‌آوری‌های روز و انرژی هسته‌ای، از جمله مواردی است که می‌تواند در دستور کار همگان، به‌خصوص معلمان، مربیان و متولیان دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

این مسئول فرهنگی به اهم فجرانه‌های اعضای کمیته کودک و نوجوان دهه فجر گیلان اشاره و این حرکت‌های سازنده را نمایش انسجام و همدلی ارزیابی کرد و گفت: تجدید ‌پیمان با امام راحل(ره)، رهبری معظم و گلباران گلزار شهدا در سراسر استان نقطه آغاز ویژه‌برنامه‌های این ایام‌ است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از اکران رایگان فیلم «منصور» با موضوع هشت سال دفاع مقدس در سومین روز از دهه مبارک فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست خانواده تحت عنوان «سبک زندگی ایرانی – اسلامی با رویکرد فرزندآوری از دیگر برنامه‌های این کمیته است که در ۱۸ بهمن با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت برگزار ‌می‌شود.

وی برگزاری جشن انقلاب با همراهی تمامی اعضای کمیته در نهمین روز از ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه «دست‌آوردهای علمی»، برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت محیط‌ زیست و اجرای «مسابقه نقاشی انقلاب» در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: کارگاه‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی حضوری و مجازی برای کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های ویژه آینده‌سازان پیش‌دبستانی و مسابقه‌ و نشست با محوریت کتاب نیز برگزار می شود.

میرعظمیی، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر راهپیمایی پرشور یوم الله ۲۲ بهمن و شرکت در نماز جمعه را نیز یادآور شد و بیان کرد: همدلی و هم‌گرایی در مسیر نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی و تربیت نسلی پویا و آینده‌ساز ضرورت دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×