» آخرین اخبار » گیلان » رویداد ETEX 1400 به دنبال ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه است

رویداد ETEX 1400 به دنبال ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه است

بهمن ۱۱, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ظهر امروز نشست خبری نمایشگاه ETEX ۱۴۰۰ گیلان با حضور مسؤولان استانی در سالن اجتماعات هتل کادوس برگزار شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه جشنواره رویداد ایتکس ۱۴۰۰ در چند روز آینده در گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: رویداد ایتکس ۱۴۰۰ با کمک “اتحادیه صنف فناوری الکترونیک و رایانه شهرستان رشت”، “صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان” و مشارکت فعالان این حوزه در فضای بیش از یک هزار و ۸۰۰ متر در بازه زمانی ۱۹ الی ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ساعت بازدید نمایشگاه ETEX ۱۴۰۰ گفت: ساعت بازدید نمایشگاه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ و در دو بخش رویداد محور و محصول محور برگزار می‌شود.

آیت کاظم زاده با تأکید بر لزوم توجه به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این استان افزود: سیاست شرکت نمایشگاهی استان، عمل به رسالت خود در راستای حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است که سبب حمایت اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکارهای این حوزه و آشنایی و ترویج آخرین دستاوردهای این حوزه است.

مجید زری دوست رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف الکترونیک و رایانه رشت نیز در این مراسم با اشاره به هدف ” اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه رشت” از برگزاری نمایشگاه ETEX ۱۴۰۰ تصریح کرد: هدف ” اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه رشت” از برگزاری این ‌نمایشگاه، آشنایی با توانمندی‌ها و فناوری‌های جدید، گسترش همکاری اقتصادی در حوزه فناوری، تبادل اطلاعات در مورد دستاوردها و تحقیقات در زمینه فناوری اطلاعات و همچنین گفتمان سازی در مقولات راهبردی و یا عملیاتی در حوزه الکترونیک و کامپیوتر و همچنین آشنایی با بازار آی تی گیلان جهت توزیع و فروش کالا و خدمات، ایجاد نمایندگی، پیشبرد فروش و دستیابی به بازار و مخاطب جدید، جذب سرمایه‌گذار و توانمندسازی، معرفی ستاره‌های نوظهور و فعال استان در زیست‌بوم فناوری، حمایت از فعالین در حوزه بازی‌های الکترونیک‌ استان از دیگر سیاست‌های برگزاری نمایشگاه ایتکس ۱۴۰۰ است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان  نیز در این مراسم صندوق پژوهش و فناوری را  به‌عنوان تنها نهاد حرفه‌ای سرمایه‌گذاری و تأمین‌کننده مالی حوزه پژوهش و فناوری گیلان معرفی کرد و گفت: صندوق پژوهش و فناوری”  به‌عنوان تنها نهاد حرفه‌ای سرمایه‌گذاری و تأمین‌کننده مالی حوزه پژوهش و فناوری گیلان برگزارکننده دو رویداد ETEX STARS و IVEST به‌طور همزمان در نمایشگاه الکترونیک و تکنوِلوژی ۱۴۰۰ETEX خواهد بود.

دانیال سمیعی با بیان اینکه درگذشته هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها عموماً عرضه محصولات و آشنایی با تکنولوژی جدید بوده است، اظهار کرد: درگذشته هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها عموماً عرضه محصولات و آشنایی با تکنولوژی جدید بوده است اما امروز این نمایشگاه باهدف تعامل، ماندگاری و توسعه زیست‌بوم فناوری و جذب سرمایه و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

به گفته مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان همچنین رویداد ETEX ۱۴۰۰ به دنبال ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه و در پی آن ایجاد بستر اشتغال است زیرا استارت آپ ها سه ضلع یک مثلث را شامل سرمایه‌گذار، بستر مطمئن سرمایه پذیری (زیست‌بوم حرفه‌ای و توانمند) و سرمایه پذیر حرفه‌ای با ارائه استاندارد بر اساس جریان درآمد و هزینه با مدل کسب‌وکار دقیق در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای حوزه فناوری مؤثر هستند.

همچنین رویداد ETEX ۱۴۰۰ به دنبال ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه و در پی آن ایجاد بستر اشتغال است. استارت اپ تا سه ضلع یک مثلث را شامل سرمایه‌گذار، بستر مطمئن سرمایه پذیری (زیست‌بوم حرفه‌ای و توانمند) و سرمایه پذیر حرفه‌ای با ارائه استاندارد بر اساس جریان درآمد و هزینه با مدل کسب‌وکار دقیق در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای حوزه فناوری مؤثر است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *