نقش مهم جشنواره ها در معرفی ظرفیت های گردشگری گیلان
به گزارش گیل سو، مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد اجرایی طرح گیلان ۲۰۲۰ که در دفتر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه استان گیلان سه محور کشاورزی، گردشگری و تجارت مد نظر قرار گرفته است.
وی با تأکید بر لزوم بهره گیری درست و برنامه محور از ظرفیتهای استان، گفت: تنها حضور تعداد زیادی گردشگر در استان گیلان حائز اهمیت نبوده و برای ما فایدهای ندارد بلکه باید زمینه را برای جذب گردشگری کیفی فراهم کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح گیلان ۲۰۲۰، افزود: برگزاری جشنوارهها میتواند در زمینه معرفی ظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری این استان تأثیرگذار باشد اما کافی نیست.
وی با بیان اینکه باید در این زمینه برنامههای بلند مدت تهیه شود، بیان کرد: در برگزاری جشنوارهها برای معرفی محصولات تولیدی گیلان باید به دنبال جلب مشارکتهای مردمی و با حضور فعالان این عرصه باشیم.
سالاری در ادامه جشنواره را یکی از راهکارهای انتقال پیام به جامعه و احیای آداب و رسوم، سنت و فرهنگ استان گیلان دانست و تصریح کرد: در این راستا نیازمند تعیین اهداف درست و همچنین ایجاد زیرساختهای مناسب هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری نیازمند اقدامات موثرتری هستیم، افزود: باید علاوه بر استفاده از طبیعت سرسبز گیلان، در حوزه گردشگری دریایی نیز از سازههای شناور و ارائه خدمات مطلوبتر مورد توجه قرار گیرد.
استاندار گیلان تأکید کرد: اجرای طرحهای گردشگری و بهره گیری از سازهها باید متناسب با طبیعت استان انجام شود.
وی خواستار برگزاری تورهای گردشگری با استفاده از حمل و نقل ریلی و ظرفیت قطار در استان گیلان شد، گفت: باید شرکتهای تور گردان را با تقویت زیرساختهای مختلف اعم از برگزاری جشنوارههای بومی و محلی، خودروهای بدون راننده و آموزشهای مورد نیاز برای دستاندرکاران باید فعال کنیم.
طرح «سال ۲۰۲۰، سال دیدار از گیلان» با هدف اجرای برنامهها و جشنوارهها برای رونق گردشگری داخلی و خارجی در گیلان اجرای میشود.