» آخرین اخبار » گیلان » لزوم حفاظت از جانوران حیات وحش در هوای برفی گیلان

لزوم حفاظت از جانوران حیات وحش در هوای برفی گیلان

دی ۲۷, ۱۴۰۰ 2۰


ایسنا/گیلان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در هوای برفی کنونی باید از گونه های جانوری حیات وحش به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهر بیایند، مراقبت شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گیلان رضا زمانی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی بارش برف و برودت هوا در اکثر نقاط گیلان امکان دارد که گونه های جانوری حیات وحش به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهر نزدیک شوند.

وی افزود:از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده گونه های جانوری ضمن اطلاع به ماموران محیط زیست با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند و از وارد آمدن هر گونه آسیب به جانوران جلوگیری کنند.

زمانی ادامه داد: تغذیه پرندگانی که در زیر دانه های برف مدفون شده اند کاری بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: صید و شکار پرندگان ممنوع است و مردم از خردید و فروش پرندگان به هر شکلی خودداری کنند و در صورت مواجهه با تخلف مراتب را به ادارت محیط زیست شهرستانها اطلاع دهند.

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: در جاده هایی که در مجاورت مناطق حفاظت شده هستند رانندگان در این روزها باید با احتیاط بیشتر تردد کنند و با توجه به علایمی که نشان دهنده احتمال عبور حیوانات وحشی از جاده است در این مناطق با سرعت پایین حرکت کنند.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×