» دسته‌بندی نشده » شیوه انفعالی و اداری برای بسیج پسندیده نیست

شیوه انفعالی و اداری برای بسیج پسندیده نیست

دی ۲۲, ۱۴۰۰ 0۰


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه و ساختار بسیج ، تصریح کرد: مجموعه ای که نام بسیج را دارد باید ضمن تحول آفرینی ، از شکل انفعالی و اداری خارج شده و نقشی کاملا فعال داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در دیدار با فرماندهان پایگاه های بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‌ها و مراکز تابعه در محل سالن همایش وزارتخانه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای والا مقام، به جایگاه و ارزش کار بسیج اشاره کرد و گفت: توقع من از بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاست از این رو شکل انفعالی و اداری را برای این جایگاه سم مهلکی می دانم و این شیوه را نمی پسندم.

عضو کابینه دولت سیزدهم ، بسیجی بودن این دولت را افتخار بزرگی برای آن دانست و گفت: بسیج مردم است و در دولت مردمی در واقع بسیج همه مردم است.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز این توقع از بسیج وجود دارد که ضمن ایجاد تحول در آن، شان ساختاری خوبی نیز پیدا کند به نوعی که با سیلی از مطالبات برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مواجه شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه به ویژگی‌ها و شاخص‌های بسیجی هم اشاره کرد و افزود: بسیجی باید ضمن الگو بودن، فعال و کارا باشد، از ناملایمات روزگار نترسد، کار جهادی و مضاعف کند، پر انرژی و محکم و استوار برای کسب رضای الهی در میدان حضور داشته باشد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از زحمات همه بسیجیان وزارتخانه و سازمان‌ها و مراکز زیر مجموعه آن، تاکیدکرد: به دنبال تحول جدی ، نقشی کاملا فعال و هدفمند در مرکز بسیج وزارتخانه هستیم که با انجام کارهای استاندارد و در واقع پایلوت شدن برای همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بتواند در بخش مهمی از کارهای ما مداخله کند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج را به عنوان عناصر پیش رو در اهداف دولت اسلامی در این وزارتخانه به کار خواهیم بست از این رو باید دوستان در وزارتخانه برای به روزرسانی ، ساختار سازی،  تعریف شکل جدیدی از فعالیت ها و…  با هدف را برای ارتقای فعالیت‌های بسیج ارائه کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه بسیج باید برای رشد و ارتقا و بالا آمدن خود نقش آفرینی کند، اضافه کرد:  ما نیز ضمن افزایش فضای کنشگری، همواره پشتیبان و همراه بسیج وزارتخانه خواهیم بود.

در ادامه این دیدار رئیس بسیج وزارتخانه نیز با تشریح عملکرد این پایگاه ، گفت : بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه تخصصی به کارکرد بسیج دارد.

حسین حاجی همچنین نگاه بسیج به فرهنگ را فرا فرهنگی عنوان کرد و افزود: انتظارات ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ استقلال و حراست از سرشت فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه  بسیج هیچگاه  هزینه جریان های سیاسی نشده است، تاکید کرد: پاسداری از دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی و نظام از مهمترین اهداف بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رئیس بسیج هنرمندان نیز مطالبی را پیرامون بسیج و نحوه فعالیت های هنرمندان بیان کرد.  

انتهای پیام   



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×