» آخرین اخبار » گیلان » هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد

هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد

دی ۲۲, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان عصر امروز با حضور فرمانده سپاه استان گیلان و جمعی از اصحاب رسانه گیلان در سالن همایش منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

مهدی عزیزی مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به مسئله مهم مدیریت فضای مجازی، اظهار کرد: بعد از سال ۲۰۰۸ تا امروز نقش رسانه ها در تحولات منطقه ای و جهانی بسیار مشهود است.

وی با اشاره به قدردانی نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی از روزنامه نگاران عرب در جریان جنگ ۲۲ روزه، افزود: امروزه رسانه نه تنها کارکرد اطلاع رسانی دارد، بلکه ابزاری برای مدیریت تحولات منطقه ای و جهانی است.

مدیرکل رسانه های نو و اخبار خارجی خبرگزاری مهر، با بیان اینکه رسانه های جمهوری اسلامی در دهه اخیر از موضع رویدادمحور و خبرمحور خارج شده اند، گفت: امروز نیازمند یک ادبیات جدید رسانه ای هم در حوزه داخلی و هم در حوزه بین الملل هستیم.

عزیزی، تیم رسانه ای مذاکرات هسته ای را به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی دانست و عنوان کرد: این تیم رسانه ای با مخابره کردن یک فضای غیر واقعی از اتاق مذاکرات، نوعی فشار رسانه ای جهت ملتهب کردن شرایط اقتصادی کشور را ایجاد می کند.

وی با اشاره به سه سناریوی رسانه ای علیه جمهوری اسلامی و محور مقاومت در همه مناسبت های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مذهبی، اضافه کرد: در سناریوی نخست مانع از مشارکت مردم در فرایندهای سیاسی و اجتماعی می شوند و سپس تحریف، تخریب و اعتبارزدایی را در پیش می گیرند.

مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر، هدف از راه اندازی شبکه ایران اینترنشنال را تغییر ذائقه مخاطب و تاثیرگذاری بر افکار عمومی دانست و خاطرنشان کرد: رسانه های ما باید از حادثه محوری خارج شوند و منتظر اتفاق نباشند. در جریان جنگ ۳۳ روزه شاهد توازن نسبی رسانه ای بودیم و ادبیات رسانه ای ما متفاوت شد.

عزیزی، با بیان اینکه ۸۰ درصد اخبار جهان توسط انگلیس و فرانسه مخابره می شود، تصریح کرد: رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی میدان مبارزه آمریکا و رژیم صهیونیستی است و لذا ما نباید در سنگر دیگر مشغول دفاع باشیم و رسانه های مکتوب و برخط ما باید وارد فضای مجازی شوند.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و شهید مهندس در عراق و سوریه و لبنان، یادآور شد: شاهد یک سکوت رسانه ای دردناک در شبکه های خبری منطقه ای بودیم و لذا وظیفه ماست که این رویداد مهم را برجسته کنیم.

این فعال رسانه ای، با بیان اینکه رسانه ها برنده میدان را تعیین می کنند افزود: دستاوردهای جمهوری اسلامی و محور مقاومت معادلات منطقه ای را تغییر داده و اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکسته است. جمهوری اسلامی تنها کشوری است که در عین الاسد آمریکا را به حقارت رساند و لذا گفتمان مقاومت اسلامی امروز به بازدارندگی رسیده است.

عزیزی، رژیم صهیونیستی را در موضع واکنش دانست؛ نه محور مقاومت و خاطرنشان کرد: گفتمان امام خمینی درباره قدس تبدیل به موشک هایی شده که قلب رژیم صهیونیستی را هدف گرفته است.

وی بالا رفتن حجم توطئه های دشمن علیه جمهوری اسلامی را نشان دهنده افزایش دستاوردهای ما دانست و ادامه داد: رسانه ها نسبت به شبهات دشمن درباره فلسطین و محور مقاومت تهاجمی عمل کنند؛ نه واکنشی.

عزیزی، گفتمان قدس را مقطه همگرایی اسلامی دانست و اظهار کرد: امروز ایران به الگویی مقتدر با اتکا به توان داخلی تبدیل شده و دشمنان نمی خواهند ایران الگو باشد، اما تحولات غرب آسیا نشان دهنده ناکامی مجدد دشمنان و پیروزی گفتمان مقاومت اسلامی است.

وی از رسانه ها خواست در مقابل ایجاد فضای یاس و ناامیدی هوشیار باشند و گفت: نگاه رسانه ای خارجی نسبت به جمهوری اسلامی یک الگوی موفق است که هنوز در مقابل دشمنان کوتاه نیامده و درباره محور مقاومت راهبردی عمل می کند لذا باید عنصر اراده الهی را در نظر بگیریم و به معرفی این الگوی مقتدر و بی نظیر بپردازیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×