» دسته‌بندی نشده » تولید بیش از هشت میلیارد و ۵۶۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان

تولید بیش از هشت میلیارد و ۵۶۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان

دی ۲۱, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/کرمان نیروگاه شهید سلیمانی کرمان از فروردین تا پایان آذر ماه امسال بالغ بر ۸میلیارد و۵۶۵ میلیون و ۷۴۷ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد.

حسین بحرالعلوم مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اعلام این خبر بیان کرد: در نه ماه اخیر حدود ۳۵ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود ۶۵ درصد در واحدهای گازی تولید شده است.

وی افزود: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از ۲ دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

بحرالعلوم ادامه داد: با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود به ویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد تعمیرات‌های غیر مترقبه احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه‌روزی کارکنان خدوم نیروگاه، تمامی واحدهای این نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف تابستان در مدار تولید باشند. 

گفتنی است نیروگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی کرمان با ۸ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و ۴ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی، در مجموع با ظرفیت منصوبه ۱۹۱۲ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق خصوصا جنوب شرق  کشور دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×