» آخرین اخبار » گیلان » تالار مرکزی رشت بعد از سال‌ها انتظار به بهره‌برداری رسید

تالار مرکزی رشت بعد از سال‌ها انتظار به بهره‌برداری رسید

دی ۲۱, ۱۴۰۰ 2۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر روز دوشنبه تالار مرکزی رشت پس از سال‌ها انتظار با حضور مسوولان استانی، کشوری و جمعی از هنرمندان گیلانی افتتاح شد.

منتقد سینما و هنر در این مراسم با بیان اینکه تاریخ بیش از دو هزار و ۵۰۰ ساله ایران با هنر آمیخته شده است، اظهار کرد: معروف‌ترین هنرمندان جهان از کشور ایران بوده و همین امر نشان دهنده ارتباط مستقیم مردم ایران در طول تاریخ با هنر است.

مسعود فراستی با تاکید بر لزوم توجه به هنر و اثر هنری در کشور گفت: باید شرایط را برای استفاده بهینه از هنر توسط مردم فراهم شود زیرا در طول تاریخ ثابت شده هنر با روح و روان مردم آمیخته شده است.

وی یکی از نشانه‌های اثر خوب در هنر را لذت بردن ول و روح از آن اثر دانست و بیان کرد: در میدان هنر باید دل لذت ببرد لذا هنرمندان و خالقان هنر باید طوری برنامه‌ریزی کنند که مردم و نسل جوان با اثر ارتباط گیری لازم داشته باشد.

منتقد سینما و هنر، هیچ‌ محتوایی را بیرون از اثر هنری ندانست و افزود: یکی از موانع عدم لذت بردن از هنر فلسفه است که به این منظور که ممکن است از زیبایی هنر کم کند.

فراستی، با بیان اینکه باید ارزش و تاثیر گذاری هنر را برای جوانان نمایان کرد، گفت: باید هنر را برای جوانان و مردم معرفی و نمایان کرد زیرا آشنایی مردم با هنر از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر تاثیر قابل تامل سینما در شناسایی هنر یک جامعه بیان کرد: غایات نظری بر خلاف غایات حسی جایش در هنر نیست لذا به جرات می‌توان گفت اثر سینمایی تاثیرش از هزاران اثر دیگر در هنر بیشتر است.

به گزارش فارس، تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از سال ١٣٨۶ در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت‌هال موسیقی با ظرفیت حدود ٨٠٠ نفر، سالن تئا‌تر با ظرفیت ۵۴٠ نفر، سالن تمرین تئا‌تر (پلاتو) با ظرفیت ٧٠ نفر و سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر در حال احداث است.
همچنین سالن موسیقی تالار رشت اولین و تنها سالن با در نظر گرفتن ملاحضات آکوستیکی جهت اجرای موسیقی کلاسیک بدون ملزومات الکتروآکوستیک و شنیدن صدای طبیعی به تماشاچیان در سطح کشور می باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *