» دسته‌بندی نشده » برگزاری دومین سالگرد شهادت سرداران مقاومت در لبنان

برگزاری دومین سالگرد شهادت سرداران مقاومت در لبنان

دی ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


کمیته حامی مقاومت در اردوگاه‌های فلسطینی، دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را با برگزاری جشنواره گسترده‌ای در شهر گردشگری صور در جنوب لبنان، گرامی داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، این جشنواره در حسینیه امام کاظم شهر “صور”، در جنوب لبنان برگزار شد. “ابوحسن الاسعد”، مسئول کمیته‌های کار در اردوگاه‌های فلسطینی لبنان در سخنانی گفت: ای سردار ما، ای مرد مقاومت، وحدت، آرمان و پیروزی‌های آینده، در مقابل شما فضاهای مختلف رنگ باخت و فاصله‌ها بین شما و فلسطین؛ سرزمینی که دوستش داشتید و خونتان را در راهش فدا کردید، کم شده است. ای سردار ما! شما عاشق فلسطین بودید و عاملی برای اتحاد مقاومت فلسطین و برادری برای فلسطینیان بودید.

وی در ادامه سخنرانی افزود: سردار سلیمانی، مهندس میدان‌های جنگ بود که رژیم اشغالگر غاصب را با حلقه‌ای از موشک در اطراف اراضی اشغالی محاصره کرد. او بود که فلسطین را به عنوان خط جدایی بین حق و باطل و بی عدالتی و عدالت قرار داد و سردار به مثابه نوری بود که راه گمگشتگان و آگاهان را روشن کرد.

شیخ عطالله حمود، معاون مسئول روابط فلسطین در حزب‌الله لبنان نیز در سخنانی گفت: ما امروز در پیشگاه شهدایی هستیم که آن زمان در جریان مراسم تشییع با حضور دو میلیون تن از وفادارانشان بر روی دستان دوستدارانشان تشییع شدند.

حمود تاکید کرد که شهید سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و رهبر محور مقاومت که از تهران تا فلسطین ادامه دارد و کشورهای یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را در بر می‌گیرد، انتخاب شده بود.

او خاطرنشان کرد که شهید سلیمانی قدرت آمریکا در عراق، سوریه و لبنان، و همینطور قدرت داعش در منطقه را نابود کرد.

وی ادامه داد: اثر شهید سلیمانی در نبرد سیف القدس غزه نمایان بود و این همان چیزی است که همه جناح‌های مقاومت فلسطین شاهد آن بودند.

علی فیصل از مقامات جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در لبنان هم در جریان سخنرانی در این مراسم تاکید کرد که سالگرد شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، عاملی برای متحد ساختن جبهه ‌های مقاومت فلسطین است.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی مردی آگاه وکامل، فراتر از جغرافیا و عاشق “دموگرافی” است، خاطرنشان کرد: جغرافیای مقاومت هر کجا که حضور دارد در جهت رویارویی با آمریکا و اسرائیل است.

همزمان هانی رومید، مسئول جنبش فلسطینی فتح در لبنان گفت: شهید سردار سلیمانی، رهبر شجاع و مسلمانی است که پایبند به راه امام خمینی رضوان الله علیه و در راه امام خامنه‌ای گام برمی‌داشت.

وی افزود: این رهبر شجاع به دست مستکبرترین دولت و در فجیع ترین اقدام تجاوزکارانه در منطقه ترور شد.
این مقام فلسطینی خطاب به شهدا گفت: در نهایت خون بر شمشیر پیروز خواهد شد و ما در کنار شما در نبرد برای حقوقمان پیروز خواهیم شد و با شما به کشور فلسطین به پایتختی قدس باز خواهیم گشت.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×