» دسته‌بندی نشده » لرستان جزو استان‌های خوب و موفق در مقابله با کرونا محسوب می‌شود

لرستان جزو استان‌های خوب و موفق در مقابله با کرونا محسوب می‌شود

دی ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان نیز تا جایی که آمار را پیگیری می‌کنیم جزو استان‌های خوب و موفق در مقابله با کرونا ویروس محسوب می‌شود.

مهرداد ویس‌کرمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص واکسیناسیون اظهار کرد: در بحث علوم تجربی باید نتیجه‌ها را دید اگر می‌خواهید قضاوت کنید که عملی موفق بوده یا نه باید بدانید نتیجه کار به چه صورت بوده است.

وی ادامه داد: اگر مقایسه‌ای کنیم با قبل از دولت و اوایل دولت سیزدهم، آمار کشته‌های ناشی از کرونا ویروس حدود ۷۰۰ نفر بود و به اندازه کافی واکسن در اختیار نداشتیم که به مردم تزریق شود و دولت نیز بهانه‌های مختلفی برای تهیه واکسن ایجاد می‌کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: با شروع دولت سیزدهم، بودجه جدی برای تهیه واکسن تخصیص داده و رایزنی خوبی با کشورهای مختلف انجام شد و با اینکه کارجهادی صورت گرفت و حتی بسیج و مردم به کمک واکسیناسیون آمدند اما تعداد واکسن‌ها از میزان تزریق آن پیشی گرفت و در حال حاضر امار فوتی‌ها در کشور دو رقمی شده است.

ویس‌کرمی تصریح کرد: متاسفانه برخی از هموطنان بخاطر شایعاتی وجود دارد قواعد علمی را نادیده می‌گیرند و جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی اضافه کرد: در دنیای پزشکی هیچ چیز صددرصدی وجود ندارد و هر دارویی عوارض خود را دارد و واکسن کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست اما مهم این است که تحقیقات و پژوهش‌های پزشکی گواه این است که با واکنش‌ها و عوارض واکسن قابل توجه نبوده و به لحاظ علمی قابل قبول است، بنابراین توصیه می‌کنم همه مردم تزریق واکسن را انجام و به شایعاتتوجهی کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بدن هر فردی نسبت به داروها واکنش‌های متفاوتی دارد ولی واقعیت این است که باید قاعده علمی را بپذیرم.

ویسکرمی با اشاره به  عملکرد وزارت بهداشت، گفت: وزیر بهداشت هم اعلام کرده بودند که دهه فجر جشن پایان واکسیناسیون را داریم که آنچه به وزارت مربوط است محقق شده و چنانچه کوتاهی مشاهده می‌شود از جانب برخی از هموطنان است؛ در لرستان نیز در مدریت قبلی و فعلی عزم جدی برای واکسیناسیون وجود داشته و در حال حاضر با قوت پیش می‌رود.

وی بیان کرد: بسیج کردن نیروهای مردم و بسیجی و داوطلب مردمی در امر واکسیناسیون از کرامات و شایستگی‌های وزارت بهداشت است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز مثل همه جای دیگر موفق بودند و کادر بهداشت و درمان نسبت به خیلی از کشورهای مدعی سربلند هستند و در لرستان نیز تا جایی که آمار را پیگیری می‌کنیم جزو استان‌های خوب و موفق محسوب می‌شود.

ویسکرمی در خصوص ساعت کار دانشجویی در خصوص واکسیناسیون گفت: این موضوع جزو مطالبات است که پیگیری خواهیم کرد تا پرداخت شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×