» دسته‌بندی نشده » اعلام موجودیت جنبش اتحاد دانشجویان جهان اسلام علیه استکبار

اعلام موجودیت جنبش اتحاد دانشجویان جهان اسلام علیه استکبار

دی ۱۳, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی جنبش اتحاد دانشجویان جهان اسلام علیه استکبار اعلام موجودیت کرد.

امیرمحمد کولانی دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در باره این جنبش گفت: ارتباط با دانشجویان خارجی خصوصاً با دانشجویان کشورهای اسلامی و ایجاد جبهه ای واحد علیه استکبار از نیازهای ضروری تشکلهای اسلامی در دانشگاه‌های سراسر جهان اسلام است؛ این نیاز از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز هست.

وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل بیست و چهارمین شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، اولویت اصلی ما در حوزه بین الملل تشکیل جبهه‌ای با حضور دانشجویان کشورهای اسلامی علیه استکبار بوده است. در این راستا ارتباطات خوبی با دانشجویان خارجی مقیم ایران و همچنین تشکل های دانشجویی کشورهای اسلامی برقرار کردیم.

این فعال دانشجویی گفت: خروجی این ارتباطات تشکیل جنبشی علیه استکبار است که در آستانه سالروز شهادت شهید سلیمانی، موجودیت این جنبش را اعلام می کنیم.

وی اضافه کرد: رسالت و هدف این جبهه اعلام برائت از دخالت بیگانگان در امور کشورهای اسلامی و همچنین تقریب قلوب و تفکر دانشجویان مسلمان ذیل مشترکات دینی در کنار اعتقادات و رویه‌های اعتقادی و سیاسی خواص هر کشور و همچنین گسترش همکاریهای دانشجویان  کشورهای اسلامی در حوزه دانشجویی و دانشگاهی است.

کولانی تاکید کرد: سعی کردیم در این جنبش اولویت را مقابله قانونی با دخالت بیگانگان در امور کشورهای اسلامی و همچنین روشنگری اذهان دانشجویان به عنوان قشر نخبگانی هر کشور در این زمینه قرار دهیم.

وی گفت: به زودی اولین نشست شورای موسس این جنبش با اعلام دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و مسؤولین تشکل های دانشجویان کشورهای اسلامی و همچنین حضور دانشجویان خارجی و ایرانی تشکیل خواهد شد.

کولانی اظهار داشت: در این نشست اساسنامه و آیین نامه های داخلی که توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نگاشته شده به رای و نظر اعضا خواهد رسید. امیدواریم در این مسیر با همکاری نهادهای مربوطه به سرانجامی مبارک در انسجام دانشجویان مسلمان بیانجامد.

انتهای پیام/ 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *