» آخرین اخبار » گیلان » یادداشت| همه مدیون سردار سلیمانی هستیم

یادداشت| همه مدیون سردار سلیمانی هستیم

دی ۱۳, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، میثم ربانی از فعالان رسانه‌ای استان، در یادداشتی نوشت: دو سال از عروج آسمانی سردار حاج قاسم سلیمانی سپری می‌شود. ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ بود که خبر حمله بال‌گردهای آمریکا به فرودگاه بغداد و در پی آن شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس از صداوسیما اعلام شد.

خبری تلخ و جان‌کاه که همه را از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد اندوه‌ناک کرد. پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران در نهادهای دولتی نیمه‌برافراشته شدند. مقام معظم رهبری شهادت سردار سپبهد قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش را به ملت شریف ایران تسلیت‌گفته و سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

کلیدواژه «انتقام سخت» به صدر اخبار رسانه‌ها تبدیل شد. ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت‌عنوان «عملیات شهید سلیمانی» از حمله موشکی نیروهای هوافضای سپاه به پایگاه عین‌الاسد و دیگر پایگاه‌های نظامی آمریکا در اربیل، الانبار و کردستان عراق خبر داد.

مردم و مسؤولین همه‌ساله ۱۳ دی و سال‌روز عروج آسمانی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را با اجرای برنامه‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی ازجمله پویش اناالقاسم، برپایی ایستگاه صلواتی، یادواره شهدا، نامه‌ای به سردار سلیمانی، توزیع نذری و پویش قهرمان من زنده نگه می‌دارند.

نصب تابلوی مزین به تمثال سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کمربندی غربی شهرستان مرزی آستارا حدفاصل میدان شهدای گمنام تا ایست بازرسی سه‌راه قلعه با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیون تومان ازجمله اقدامات خوبی بود که در نخستین سال‌گرد شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط مسئولان این شهرستان صورت گرفت.

حسن رستم‌زاد فرماندار اسبق شهرستان آستارا نیز در تاریخ ۹۸/۱۰/۱۶ از نام‌گذاری شاهراه اصلی و ترانزیتی کمربندی غربی این شهرستان به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلمیانی خبر داده بود که این مهم تنها در نصب یک تابلوی عکس از تمثال سردار سلیمانی در مسیر این شاهراه خلاصه شد.

نوسازی و تجهیز حسینیه سپاه ناحیه شهرستان آستارا به طول ۲۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیون تومان و نام‌گذاری آن به نام مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت نیز از دیگر اقداماتی بود که در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۹ توسط بسیجیان و خیرین این شهرستان صورت گرفت.

همه ما مدیون رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای انقلاب، دفاع مقدس، هسته‌ای، مدافعان حرم و امنیت هستیم و هراندازه که از دستمان برمی‌آید باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد این عزیزان جاویدالاثر تلاش کنیم. 

انتهای پیام /۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *