» آخرین اخبار » گیلان » گفتمان فرهنگی دولت عدالت محور است/ لزوم تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی

گفتمان فرهنگی دولت عدالت محور است/ لزوم تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی

دی ۱۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، گفتمان عدالت محور را بر پایه عدالت و مساوات در حوزه توزیع ابزار فرهنگی و امکانات فرهنگی و جشنواره های فرهنگی دانست و تصریح کرد: گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم گفتمان عدالت محور است.

رضا ثقتی در اختتامیه نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت(۱۰۰ ثانیه ای) که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، فرهنگ و هنر را رساترین، نافذترین، اثرگذارترین، ماناترین و جامع ترین ابزار برای انتقال پیام دانست و اظهار کرد: باید از ابزار فرهنگ و هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی استفاده کنیم.

وی انتخاب موضوعات مرتبط با فرهنگ شهرنشینی از جمله «شهروند و زیبایی‌های شهری»، «شهروند و مشکلات شهری»، «شهروند و قوانین شهری»، «شهروند و رعایت حقوق شهروندی» و «شهروند و آسیب‌های شهری» در جشنواره فیلم کوتاه رشت را یک حرکت هوشمندانه دانست و افزود: گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم گفتمان عدالت محور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفتمان عدالت محور را بر پایه عدالت و مساوات در حوزه توزیع ابزار فرهنگی و امکانات فرهنگی و جشنواره های فرهنگی دانست و تصریح کرد: در این گفتمان آن نگاهی که در مرکز کشور وجود دارد در استان ها و اقصی نقاط شهرستان ها نیز باید دیده شود.

ثقتی، با تاکید بر لزوم تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی، گفت: رویدادها و جشنواره های فرهنگی علاوه بر رشت باید در سایر شهرستان ها برگزار شود، زیرا در شهرستان ها ظرفیت های زیادی وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ عدالت محور و عدالت گستر عمل خواهد کرد، متذکر شد: اگرچه جمعیت شهرستان رشت بیشتر است، اما نسبت فعالیت های فرهنگی در رشت و سایر شهرستان ها نباید ۹۰ درصد به ۱۰ درصد باشد و لذا توزیع امکانات فرهنگی در تمام شهرستان ها همچون شفت و انزلی و رودبار و فومن و صومعه سرا و… دنبال می شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، فضای فرهنگ و هنر در دولت جدید را گسترده و بسیط دانست؛ نه بسته و محدود و عنوان کرد: حوزه فرهنگ و هنر برای عده خاص نیست و همه باید به حوزه فرهنگ و هنر ورود و در فضای عطرآگین فرهنگ و هنر تنفس کنند.

وی جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه ای را ماحصل اعتماد به جوانان مومن و متخصص و انقلابی دانست و گفت: در راستای عدالت محوری باید بیشتر به جوانان اعتماد کنیم.

ثقتی، فرهنگ را حوزه فراسازمانی دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها و سازمان ها و نهادها باید یاریگری فرهنگ باشند و این حوزه را بسط و گسترش دهند؛ اگرچه تنگناهای نسبتا زیادی در حوزه فرهنگ و هنر داریم، اما ایده ها و خلاقیت ها و برنامه های نیز وجود دارد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از تشکیل جبهه متحد فرهنگی استان خبر داد و اظهار کرد: باید از فعالیت های جزیره ای و پراکنده و فشار وارد کردن به یک سازمان پرهیز شود و نهادها طرح های فرهنگی استانی و ملی خودشان را در شورای فرهنگ عمومی به خرد جمعی بگذارند تا همگان از رویدادهای فرهنگی و هنری بهره ببرند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×