» دسته‌بندی نشده » پتانسیل جهاد دانشگاهی برای دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه
پتانسیل جهاد دانشگاهی برای دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه

پتانسیل جهاد دانشگاهی برای دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه

دی ۹, ۱۴۰۰ 0۰


دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، با اشاره به نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی، گفت: این توانمندی‌های بسیار بالای جهاد دانشگاهی قابل تحسین است و نشان می‌دهد کارهای بسیار بزرگ و خوبی در کشور انجام شده است. 

دکتر غلامرضا حسن زاده در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که در محل دائمی نمایشگاه‌های بوستان گفت‌وگو برگزار شد در گفت‌وگوبا ایسنا، با بیان اینکه توانمندی‌های جهاد دانشگاهی ارزشمند است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سابقه کارهای بزرگ را در کشور دارد و این نمایشگاه نیز توانست توانمندی‌های جهاد دانشگاهی را به خوبی نشان دهد. 

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه علوم پزشکی، ادامه داد: در بخش مربوط به علوم پزشکی در رابطه با بحث ناباروری و تجهیزات تشخیص سرطان و… کارهای بدیع، نو، جالب و بسیار ارزشمندی انجام شده است و امید داریم این اقدامات به مرحله تجاری سازی برسند تا کارهای بزرگی در این زمنیه انجام شود. به نظر من این دستاوردها می‌تواند در تولید ثروت، علم و ایجاد دانش فنی مناسب کمک کند. 

حسن زاده همچنین با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های علمی و دانشگاهی، تصریح کرد: در این نمایشگاه توانمندی‌های خوب دانشگاه علم و فرهنگ را از نزدیک دیدیم. از سوی دیگر معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی توانمندی‌های بسیار خوبی را در زمینه کارآفرینی، گیاهان دارویی و حوزه‌های ژنتیکی دارد و به نظر می‌آید کارهای بزرگی در جهاد دانشگاهی انجام شده است. اگر بتواینم اینها را در آموزش پزشکی وارد کنیم و ارتباط جدیدی در بحث هم گرایی علوم و فناوری داشته باشیم، می‌توانیم موثر واقع شویم. در واقع این پله‌ای است برای مرجعیت علمی و سرآمدی در منطقه که ما دنبال آن هستیم و جهاد دانشگاهی این پتانسیل را دارد. 

به گزارش ایسنا، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ از پنجم دی آغاز شده و تا نهم ماه جاری در مرکز نمایشگاهی بوستان گفت‌وگوی تهران دایر است. 

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×