» دسته‌بندی نشده » فارس من| پذیرش ۲۸۸ معتاد متجاهر در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی گیلان

فارس من| پذیرش ۲۸۸ معتاد متجاهر در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی گیلان

دی ۱۱, ۱۳۴۸ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم و مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

“ضرورت رسیدگی به وضعیت معتادین در سطح شهر رشت” که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده است که ” در سطح شهر رشت معتاد دوره‌گرد و افراد کارتون خواب مدتی است بی‌رویه در حال افزایش است و هیچ گونه برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلند مدت در این زمینه به چشم نمی‌خورد با توجه به روند افزایشی، مسئولین باید فکر اساسی بکنند زیرا با عث بی‌نظمی و ناهنجاری‌های اجتماعی شده و روز به روز وضعیت بدتر و باعث ناامنی در جامعه می‌شود.
از کسانی که در این رابطه مسئولیتی دارند خواهش می‌کنم به سادگی به این مسئله نگاه نکنند و برای این افراد که واقعا احتیاج به کمک دارند، فکری کنند.”

آریا طوفانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه معتاد متجاهر فردی است که وابستگی شدید به مواد مخدر یا روانگردان دارد، اظهار کرد: این افراد دارای رفتارهای مصرف مواد مخدر در ملاعام، ولگرد هستند و همچنین آلات و ادوات مصرف مواد نیز همراه آنان مشاهده می‌شود. 

وی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۸۸ نفر معتاد متجاهر در مراکز مربوط به سازمان بهزیستی تحت پذیرش قرار گرفتند، افزود: از این تعداد ۹ درصد تست اعتیاد منفی داشتند و ۲۲ درصد نیز به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده شدند. 

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی گیلان به وضعیت دیگر افراد معتاد از مجموع ۲۸۸ نفر مورد پذیرش قرار گرفته در مراکز بهزیستی گیلان اشاره کرد و گفت: همچنین ۲۵ درصد از این افراد به مراکز سرپایی معرفی شده‌اند و ۴۴ درصد نیز به مراکز تبصره دو ماده ۱۶ ارجاع شدند. 

وی با اشاره به اینکه معتادان متجاهر پس از دستگیری به درمان دادگاه مدار ارجاع می‌شوند، تصریح کرد: معتادان متجاهر پس از دستگیری توسط نیروی انتظامی به درمان دادگاه مدار ارجاع می‌شوند و پس از انجام تست‌های اعتیاد و کووید ۱۹ و اسکن عنبیه توسط تیم غربالگری سازمان که متشکل از پزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی و بهیار غربال است با حکم قاضز به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×