» دسته‌بندی نشده » توافق آمریکا و سئول بر سر پیش‌نویس معاهده پایان جنگ دو کره

توافق آمریکا و سئول بر سر پیش‌نویس معاهده پایان جنگ دو کره

دی ۸, ۱۴۰۰ 1۰


وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گفت، سئول و واشنگتن با متن اعلامیه پایان جنگ دو کره توافق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چونگ ایویی یونگ، وزیر امور خارجه کره جنوبی در نشست خبری گفت: با توجه به اعلامیه پایان جنگ بین دو کره، سئول و واشنگتن قبلا استدلال‌های خود را درباره اهمیت این مساله به اشتراک گذاشته و دو طرف به صورت موثری به توافقی درباره پیش نویس این متن دست یافته‌اند.

این نخستین باری است که سئول به پیشرفت صریح درباره اعلامیه پایان جنگ بین دو کره اشاره کرده است.

وزیر امور خارجه این کشور همچنین به این نکته اشاره کرد که دولت سئول در حال بررسی رویکردهای مختلف مربوط به دستیابی به پیشرفت در گفتگوها با کره شمالی است اما هنوز پیش نویس متن این اعلامیه را با پیونگ یانگ به اشتراک نگذاشته و هیچ پاسخی را از سوی کره شمالی از طریق کانال‌های دیپلماتیک چینی دریافت نکرده است.

در نوامبر ۲۰۲۱، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت که سئول و ایالات متحده در مورد طرح کلی اعلامیه جنگ دو کره به توافق رسیدند و خاطرنشان کرد که دو طرف در مورد لزوم اعلام پایان جنگ به عنوان نخستین گام برای بازگشت کره شمالی به گفتگو، موضع مشترکی دارند.

شبه جزیره کره هنوز به طور رسمی در وضعیت جنگ قرار دارد، چرا که طرف‌های درگیر یک آتش‌بس امضا کردند، نه یک معاهده صلح. این قرارداد توسط فرماندهان کره شمالی و چین از یک طرف و ایالات متحده زیر نظر سازمان ملل متحد از طرف دیگر امضا شد. کره شمالی از آن زمان تاکنون چندین پیشنهاد برای امضای پیمان صلح ارائه کرده که همه آنها توسط دولت واشنگتن رد شده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×