» دسته‌بندی نشده » سرخی کرونا در گیلان فاجعه‌بارتر از گذشته/ تختی برای بستری نمانده!
سرخی کرونا در گیلان فاجعه‌بارتر از گذشته/ تختی برای بستری نمانده!

سرخی کرونا در گیلان فاجعه‌بارتر از گذشته/ تختی برای بستری نمانده!

مرداد ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، موج پنجم کرونا علیرغم هشدارهای مکرر و پی‌درپی مسئولان بهداشتی در استان گیلان شکل گرفت و روزبه‌روز به شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از اشاعه ویروس کرونا در استان افزوده می‌شود به‌طوری‌که اکنون کل استان در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارد.

افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان گیلان نشان می‌دهد این استان تنها در رنگ‌بندی‌ها در وضعیت قرمز بوده و رفتار عادی گرایانه، سهل پندار و هنجار شکنانه شهروندان این استان را در وضعیت سیاه و بحرانی برده و یا به‌زودی خواهد برد.

آخرین تشریح از جزئیات وضعیت کرونایی استان مربوط به توضیحات دکتر انوش دهنادی مقدم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده که وی از بستری بودن بیش از یک هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی در استان گیلان خبر داده و گفته: روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

به گفته وی، حال ۲۰۰ بیمار کرونایی وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و هیچ‌چیز یارای مقابله با بیماری افسارگسیخته کرونا جز همراهی مردم با کادر درمان نیست.

دهنادی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده که تمام تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است لذا مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. او گفته است که کادر بهداشت و درمان گیلان در شرایط سختی به سر می‌برند و اگر مردم به پروتکل‌های بهداشتی توجه نکنند، در روند ارائه خدمات درمانی مشکل ایجاد می‌شود.

دکتر آبتین حیدر زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، رعایت نشدن اعمال محدودیت‌ها و رفت‌وآمدهای غیرضروری در کنار کاهش استفاده از ماسک را عاملی برای اوج‌گیری کرونا در استان برشمرده است.

وی، راهکار کنونی کنترل ویروس کرونا را در مراقبت و ایزوله کردن بیمارها دانسته و گفته که تمام تلاش ما در کنار افزایش سرعت واکسیناسیون، کاهش میزان تماس افراد با یکدیگر باید باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته است که همه‌ افرادی که کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی را داشته باشند (سردرد، آبریزش بینی، گلودرد) باید مبتلابه کرونا فرض کرده و ایزوله شوند.

متأسفانه ویروس کرونا با سرعت سرسام‌آوری در حال شیوع است و طبق پیش‌بینی‌های بهداشت گیلان، تا پایان هفته‌ی جاری شمار بیماران مبتلابه کرونا در استان به دو هزار نفر بستری در بیمارستان‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

در خانه ماندن و به حداقل رساندن رفت‌وآمدهای غیرضروری گام بسیار مهمی در کنترل بیماری کرونا است و این نکته از مهم‌ترین و محوری‌ترین دغدغه‌ای بوده که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پیوسته موردتوجه و تأکید قرارگرفته است.

با توجه به اینکه پیک فعلی (پنجم) کرونا در کشور و استان گیلان قابل‌توجه‌تر از پیک‌های گذشته بوده، طبق ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پذیرش بیماران الکتیو، عمل‌های زیبایی و غیرضروری در استان لغو شده است.

طبق اطلاعیه‌ای که وزارت بهداشت منتشر کرده، بخشنامه فوق شامل همه مراکز درمانی دولتی، خصوصی و غیردولتی  است و تمامی بیمارستان‌ها مکلف‌اند برای حفظ ایمنی و تأمین سلامت بیماران و همچنین آمادگی پذیرش بیماران مبتلابه کرونا، از بستری بیماران غیر اورژانسی به‌منظور انجام اعمال الکتیو خودداری کنند.

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتلای روزانه بین ۶ تا ۸۰۰۰ آلودگی جدید کرونایی در گیلان خبر داده‌اند و این یعنی اینکه هیچ‌کس حق ندارد در شرایط فعلی حتی خود را به خواب بزند و از با هنجارشکنی، پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/م


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×