» آخرین اخبار » گیلان » بازسازی آب بندان‌ها یک تیر و چند نشان در رونق تولید و گردشگری گیلان

بازسازی آب بندان‌ها یک تیر و چند نشان در رونق تولید و گردشگری گیلان

دی ۸, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/گیلان  مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بازسازی آب بندان‌ها یک تیر و چند نشان در رونق تولید برنج و سایر محصولات کشاورزی و تقویت بخش گردشگری در گیلان است.    

مجتبی شاه‌نظری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان ۸۵۰۰ هکتار آب‌بندان دارد و  همه آب‌بندان‌های استان نیاز به بازسازی دارند افزود: در دوسال اخیر بالغ ۱۶۰۰ هکتار آب‌بندان بازسازی شده است و مابقی نیاز به بازسازی دارد.

وی با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، ادامه داد: بازسازی آبندان‌ها می‌تواند آب برنج ۳۷ هزار هکتار شالیزار را تامین کند.

 شاه‌نظری با بیان اینکه بازسازی آب بندان‌ها یک تیر و چند نشان در رونق تولید و گردشگری گیلان است، تصریح کرد: با افزایش آب ذخیره شده در این سازه‌ها علاوه بر کشت و افزایش محصولات، این آب می‌تواند برای پرورش ماکیان و آبزی‌پروری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: علاوه بر کشت دو منظوره از آب‌بندان‌ها از این ظرفیت می‌توان در جهت تقویت بخش گردشگری نیز استفاده کرد.

وی گفت: برای بازسازی آب بندان‌ها گیلان، آب بندان هایی که خارج از شبکه پوششی سد سفیدرود هستند نظیر آب‌بندان های تالش، رضوانشهر، رودسر و املش در اولویت بازسازی قرار دارند.

شاه نظری با بیان اینکه با بازسازی آب‌بندان های استان تولید برنج افزایش می‌یابد، بیان کرد: برای افزایش مشارکت مردمی در احداث و بازسازی آب بندان ها نیز برنامه‌ریزی داریم.

 مدیر امور آب و خاک جهاد کشاروی گیلان تصریح کرد: آب بندان ها فراخور موقعیتی که دارند ضمن کنترل سیلاب‌ها در بازچرخانی و استفاده مجدد از زهاب‌ها و تامین آب مورد نیاز محیط زیست نقش موثری را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×