» آخرین اخبار » گیلان » صید ۶۰۰ میلیاردی ماهیان استخوانی از دریای خزر

صید ۶۰۰ میلیاردی ماهیان استخوانی از دریای خزر

دی ۶, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل شیلات گیلان، از رشد ۳۷ درصدی صید انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر خبر داد و گفت: ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده از دریای خزر ۶۰۰ میلیارد ریال است.

عظیم مدبری در گفت وگو با ایسنا، آخرین روند صید ماهیان استخوانی از دریای خزر را در سواحل استان گیلان را تشریح کرد و گفت: از ابتدای فصل صید ماهیان استخوانی تاپایان آذرماه ۶۰۰ تن ماهی توسط صیادان پرتلاش گیلانی صید شده است.

وی با بیان اینکه این مقدار صید توسط ۴۰۰۰ نفر از صیادان استان در قالب ۴۷ شرکت تعاونی پره صید شده است، عنوان کرد: میزان صید انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته چیزی حدود ۳۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به بیشترین میزان ماهیان استخوانی صید شده توسط شرکت‌های پره صیادی استان، تصریح کرد: از میزان ۶۰۰ تن ماهی استخوانی صید شده حدود ۵۲ درصد آن کفال، ۴۵ درصد آن ماهی سفید و سه درصد ان هم سایر گونه‌ها بوده است.

مدبری، ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده از دریای خزر را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم با توجه به شرایط مساعد و مناسب اقلیمی و تلاش صیادان و شرکت‌های پره صیادی بتوانیم به برنامه‌های از پیش تعیین شده در بحث صید ماهیان استخوانی دست پیدا کنیم.

وی همچنین از افزایش ۱۰ درصدی صید کیلکا در گیلان خبر داد و گفت: از ۲۰ خرداد تاکنون ۵۰۵۵ تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید شده است.

مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به اینکه ارزش این میزان ماهی کیلکا ۲۹۲ میلیارد ریال است افزود: از کیلکاهای صید شده، مقدار ۴۹۰۹ تن به مصرف پودری رسیده و ۱۴۶ تن کیلکا نیز برای مصرف انسانی به بازار عرضه شده است.

مدبری اضافه کرد: گیلان ۲۴۰ نفر صیاد کیلکا در سواحل جنوبی استان دارد که از غرب بندرانزلی تا بندرکیاشهر با ۳۰ فروند لنج کیلکاگیر صیادی می کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×