» آخرین اخبار » گیلان » دولت جدید از اتلاف وقت بپرهیزد
دولت جدید از اتلاف وقت بپرهیزد

دولت جدید از اتلاف وقت بپرهیزد

مرداد ۸, ۱۴۰۰ 1۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه رشت در مصلای این شهر با اشاره به سالروز اعدام شیخ فضل‌الله در هفته پیش‌رو، اظهار کرد: اعدام شیخ فضل‌الله نوری با حکم یک جاهل، جنایتی بود که تاریخ چند هزار ساله شیعه به خود ندیده بود اگرچه بعدها مردم متوجه این اشتباه تاریخی شدند و آگاهی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه نهضت مشروطه، بسترساز بصیرت‌افزایی مردم شد که انقلاب اسلامی را به وجود آورد، گفت: شیخ فضل الله نوری در حقیقت خمینی (ره) مشروطه بود، با این تفاوت که ملت, امام، از اول از ایشان استقبال کردند اما مردم زمان شیخ فضل‌الله، بعد شهادت او کف زدند اما آگاهان زمان از این ناآگاهی مردم وقت‌، خون دل خوردند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه بعد از اعدام شیخ فضل‌الله، بهبهانی را هم کشتند، گفت: شیخ فضل‌الله دارای چهره علمی و عقلانی بوده که بنا به فرمایش امام(ره) باید مورد شناخت قرار بگیرد چرا که مردم از این چهره تاریخی شناخت زیادی ندارند. 

وی با بیان اینکه مراسم تحلیف منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در هفته پیش روست، افزود: امیدواریم که در این دولت، امید از دست رفته مردم احیا شود، دولت آینده باید اولویت‌ها را در راس کار خود قرار دهد چرا که اولویت ها اگر به درستی تشخیص داده شود مشکلات یکی پس از دیگری برطرف می‌شود. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به گله رهبری مبنی بر بی‌توجهی مسؤولان به فاضلاب خوزستان بعد از سفر ایشان به آن استان و هشدار ایشان نسبت به این موضوع افزود: رهبری در آخرین دیدار با دولت دوازدهم تأکید کردند که آیندگان باید از بی‌اعتمادی به غرب؛ تجربه کسب کنند، در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند؛ آنجایی که ضربه نمی‌زنند، آنجایی است که امکانش را ندارند.

فلاحتی با تأکید بر اهمیت تفکر جهادی در حل مشکلات مردم توسط دولت منتخب تصریح کرد: امیدواریم دولت جدید اتلاف وقت نکند و شبانه روز جهادی کار کنند ملت ایران ملتی جهادی بوده و مسؤولان جهادی می خواهند، مسؤولینی که تنها با کت و شلوار و کفش ورنی به میان مردم می روند، نمی توانند از پس مسؤولیت خود به درستی بر بیایند. 

وی با اشاره به اینکه اسلام در عصری که بشریت به سمت تکنولوژی است، اسلام به عنوان آیین عقلانی و منطقی مورد پذیرش جهانی‌ است، بیان کرد: یکی از دغدغه گ‌های نظام استکبار این است که چگونه این اسلام عزیز را متوقف کنند چرا که می‌بیند اسلام به عنوان طرحی قابل پذیرش در عرصه مدیریت و سیاست، در دنیا مورد توجه است.

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم علیه‌اسلام در دوران ۳۵ ساله توانست با انحرافات عقیدتی مبارزه کند، افزود: ای کسانی که در هرموقعیتی دارای مسؤولیت هستید مردم را این سو و آن سو نفرستید چرا که خدا شاهد اعمال شماست، اگر توانایی گره‌گشایی دارید گره باز کنید و مردم را سرگردان نکنید. 

فلاحتی خطاب به مدیران ادارات گفت: مدیران به زیردستان خود سر بزنند، نکند، پرسنل مدیری کم کاری و کوتاهی کند و او بی‌خبر باشد، بعضی از کارهایی که در ادارات بر زمین می‌ماند بی جهت و جنبه قانونی ندارد، صرفاً از روی کم‌کاری و کم توجهی است این رفتار مردم را کلافه می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×