» آخرین اخبار » گیلان » گیل‌دختر گیلانی تاریخ‌ساز در قایقرانی ایران شد/صعود ورزشکار گیلانی به فینال B رویینگ
گیل‌دختر گیلانی تاریخ‌ساز در قایقرانی ایران شد/صعود ورزشکار گیلانی به فینال B رویینگ

گیل‌دختر گیلانی تاریخ‌ساز در قایقرانی ایران شد/صعود ورزشکار گیلانی به فینال B رویینگ

مرداد ۷, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسابقات روئینگ المپیک توکیو امروز در پیست اسکله فارست توکیو ادامه پیدا کرد و نازنین ملایی نماینده کشورمان در گروه دوم دور نیمه‌نهایی روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان به مصاف رقبا رفت.

ملایی در این دور با رقبایی از نیوزلند، انگلیس، آمریکا، اتریش و کانادا رو‌به رو شد و در پایان با زمان ۷:۴۵:۵۲ دقیقه ششم شد و به فینال B راه یافت.

دختر قایقران المپیکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به مسابقه پایانی اظهار کرد: رقابتی که داشتم واقعا رقابت در گروه مرگ بود و اگر می خواستم با سرعت بیشتر بروم انرژی برای مسابقه فردا نداشتم.

نازنین ملایی با بیان اینکه اگر می خواستم با سرعت آنها پیش بروم برای فردا هیچ انرژی برایم باقی نمی‌ماند، گفت: می‌توانستم با سرعت و قدرت اول کارم را ادامه دهم اما می‌دانستم در نهایت قرار است همان پنجم یا ششم شوم.

وی با بیان اینکه برای به پایان رساندن مسابقه طراحی کرده بودم، افزود: بهترین فکری که به ذهنم رسید این بود که مسابقه خوبی برگزار کنم و به گونه‌ای تا پایان خط بروم که برای فردا انرژی داشته باشم چون باید بدون فاصله و استراحت رقابت مرحله بعد را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به کار نازنین ملایی در مرحله نیمه نهایی روئینگ تک نفره اظهار کرد: اگر ملایی به فینال A صعود می کرد همه معادلات را به هم می‌ریخت.

وی با اشاره به نتیجه کسب شده گفت: نازنین ملایی بهترین رنکینگ ایران در ادوار مختلف را ثبت کرده و نشان داد که می تواند کار بزرگی انجام دهد.

با این نتیجه ملایی فردا از ساعت ۴:۳۵ در خط یک فینال B با حریفانی از کانادا، هلند، آمریکا، ایرلند و یونان برای کسب جایگاه هفتم تا دوازدهم المپیک رقابت خواهد کرد و این بهترین نتیجه تاریخ روئینگ ایران تاکنون است.

 

 

در این رقابت نمایندگان نیوزلند، انگلیس و اتریش اول تا سوم شدند و راهی فینال A شدند.

در تاریخ قایقرانی رشته رویینگ هیچ یک از ملی پوشان کشورمان به این مرحله در تاریخ المپیک نرسیده بودند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×